Nyårsafton

Hej!
Har ni någon gång gått upp 05.15 för att fira nyår? Eller fightats med 17.000 människor om den där bästa platsen? Eller haft en 18 timmar lång picknick? Eller spenderat den sista dagen på året i bikini? Det hade inte jag heller.
Den sista dagen av det förträffliga året 2013 spenderades tillsammans men Miranda, Eveline och Emilia. Vi gick upp tidigt, hämtade picknicken och tog en taxi ner till Botanic Garden. Redan när vi kom dit strax innan 6 på morgonen var där knappt 1000 personer som väntade på att portarna skulle öppnas. Vi väntade i kön fram till kl 10 då portarna slogs upp, sen blev vi insläppta sakta men säkert. Väl innanför portarna sprang Eveline och Emilia för att ta plats medan jag och Miranda bar maten. Sen började den riktiga väntan. I drygt 12 timmar hade vi picknick under ett av de stora träden i botaniska, men utsikt över Harbour Bridge och Operahuset. Väl klockan 12 utspelade sig ett fyrverkerispel som var värt väntan. Efter det powerwalkade vi tillbaka, hade golvfest i vårt rum, skålade i passion pop, sen var det god natt.

 

 En liten del av kön
 
 
Vår plats!
 
 
Miranda
 
 
Eveline
 
 
Emilia
 
 
 
 Fyrverkeri ! Alla bilder jag tog blev svarta, denna hittade jag. Fler bilder kommer när mirandas bilder laddad in!


Kommentarer
Marina

Gott nytt år!!! Trevlig picnic ser det ut att vara festa lugnt och grattis i förskott Sanna Kram

2014-01-01 @ 23:48:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0