Brisbane

Vi har även hunnit med Brisbane. Denna staden är Queenslands huvudstad, men trots detta en väldigt lugn stad. Det vi har gjort här är att gå på bio (american hustle), handlat och lagat mat, promenerat, gått till lagoonen, shoppat. I princip. Väldigt mysiga två dagar!
 

Emilia och Miranda har gjort en överenskommelse att de inte ska äta onyttiga saker som choklad. Emilia köpte dock en choklad när vi handlade mat.


Miranda-"vad är det du äter?"
Jag-"en sån bar"
Emilia-"ja, med macademianötter och yoghurt"
Miranda-"jaha....det såg ut som vit choklad"

(Hon vet det fortfarande inte)

 

 På väg till bion. Emilia, Miranda och våra roomies king Julian och Veronica. 
 
På bio!
 
 
Den här lilla rackaren träffade vi på vägen hem. Vi försökte bjuda honom på pop corn men han var nog mätt. 
 
Shopping! Jag och Emilia väntar på Miranda som provar kläder. 
 
Vi! <3
 
Hiss eller diss?
 
Sen hittade vi lillebror Finn...
 
... Och hans roomie Rune
 
Så vi åkte färja med dem över floden som rinner genom staden!
 
Vänta vänta vänta
 
Äntligen!
 
Miranda!
 
Emilia jag Rune och finn!
 
Häng vid lagoon!
 
 


Kommentarer
Marina

haha såg miranda mer av filmen denna gången hon såg den.:) Ha det toppen festa på! Kram

2014-01-14 @ 15:38:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0