Bitterhet och stränder

Usch. Nu är klockan halv 6 på morgonen kock jag har varit vaken sedan halv 4. Dunderförkyld och öroninflammation. Sitter i korridoren och laddar mobilen för att inte väcka mina roomies. Frukosten öppnar inte förrän klockan 7. Jag ska vara sjuk och bitter fram till lunch, sen får det vara slut.
igår var vi som tidigare nämnt ute i manly, ska försöka lägga upp lite bilder på det, men bloggar man från mobilen blir det inte alltid som man tänkt.

Supertjusig utsiktsplats trettontusen meter över havet.
Lite stenar och lite hav

Le strand

Woooop!

Hej hej hemskt mycket hej! Här sitter vi i solen och snor wifi från town hall house. Vi har precis fixat internet i våra mobiler (hallelujah) försökt fixa medicare card (inte så hallelujah). Igår kväll var vi på circular quay och kollade på vivid ljusshow. Helt fantastiskt utsikt över ett upplyst operahus från harbour bridge! Idag ska vi ta oss ut till manly och strosa rundor, får passa på medan det är fint väder!

Surf camp!

Nu har vi suttit i mote halva formiddagen, lite smatt och gott som ar bra att veta.
Summan av motet blir att vi aker pa Surf Camp i 5 dagar! Det ar sista lagret for denna sasongen, och aven om det inte ar sa varmt vader (ligger val runt 17c) sa ska det tydligen vara varmt i vattnet (typ 22c). Campet ar 2 timmar bort fran Sydney med buss, sa vi har bokat en extra natt pa Wake Up! hostel dar vi bor, sen ivag i 5 dagar, och efter det for vi se vart vinden bar oss. Bara inte hajarna ater upp oss forst.

Jag lovar, vi kommer bli sa har grymma!

Supertjusiga flygplansbilder!

Nu har vi vaknat från vår 8 timmars powernap. Bjussar på några lökiga bilder från flygresan, enjoy!

Framme!

Herre Gud såsom är i himmelen, det här var då inte så jäkla lätt va!
Nu är vi äntligen framme efter en del om och med och gnuggande i huvudet. Det började i Köpenhamn där dom tyckte våra visum var lite konstiga, men till slut gick det fint. Sen kom vi fram till London som nog var dagens smidigaste byte, där vi bytte mot flyget till Hongkong. Väl framme i Hongkong däremot!!!!! Där drog vi i ungefär hundra himlans år och väntade på att det skulle bli rätt, då vårat efternamn var felstavat. När det äntligen var ordnat var det bara att lägga benen på ryggen och kuta till planet som vi precis hann med. Väl framme i Sydney stannade dom oss igen för att våra visum var konstiga. Som trogna följare av serien "border security" trodde vi nu att loppet var kört och att det bara skulle vara att vända på klacken och dra hem, men vi fick stanna som tur var :)
Vi lyckades hitta till vår shuttle (som vi fick betala för att vi inte hade någon voucher) som hittade till vårt hostel.
Nu har vi varit ute och vandrat i 1,5 timme. Vi kikade runt som hastigast i omgivningarna, men är helt jäkla slut nu så vi gick och la oss istället och ska nu ta en powernap. Hörs om 15 dagar när powernapen är slut!

Avskedsfest!

Nu är det snart dags, väskan är packad (någorlunda) och allt är på plats. Vid 14 tiden åker Emma, Peter, Malin och Mitch och hämtar mig i Helsingborg sen är det dags för avgång. Så-jäkla-häftigt.
I lördags hade vi ett litet avskedskalas. Tänk så mycket kärlek, alla våra vänner och familjer är fantastiska! Här kommer lite bilder.

Emma hittade Bosses gitarr

Hannah var där!

Elina också!

En gäng fina människor

Tack alla som var med och grillade, shottade, firade, skrattade och grät (Emilia) med oss. Ni betyder allt, älskar er!

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!