Tråk

Jag har så trååååååkigt. Vi sitter just nu på bussen mellan Brisbane och Noosa. Det är en kort bussresa, jag har egentligen inte mycket att klaga på men jag är så uttråkad. Emilia och Miranda sover. Det får jag inte lägga ut bilder på för då blir de vansinniga. Det hade jag också blivit, delux!
Jag har en väska packad med fyra böcker. "Två soldater" av Roslund och Hellström som jag håller på att läsa som är förbannat bra men lite överdriven och man blir mörkrädd när man läser den. Sen har jag "compass murphy" av Stephen Potts, en bok som jag köpte i den lilla byn i Hunter Valley efter vinprovningen. Den har jag inte börjat läsa, men texten på framsidan säger "a boy risks all the dangers of the arctic to be reunited with his father", det låter väl spännande? Sen har jag "true history of the Kelly gang" av Peter Carey, en bok om bushgangstern Ned Kelly, den hittade jag på surfcamp. Sen den sista är en bok om Amy Winehouse som jag hittade i Surfers, men jag ORKAR INTE LÄSA EN ENDA! Och jag sitter och lyssnar på samma låt på repeat på Spotify för jag är så TRÖTT på alla mina andra låtar. Usch. Dessutom är jag hungrig.

 

 Min bokväska
 
Jag och min nya nack kudde jag hittade för två dollar. Fyra av fem toasters!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0