what would you do today if you knew you could not fail?

Idag har jag gjort något viktigt. Viktigt för mig och som kommer att göra min resa lättare. Inte ekonomiskt, inte mer planerat, men lättare i hjärtat. Jag har bestämt mig för att lämna mitt jobb tidigare. Den 6e november sätter jag mig på bussen från Warwick till Brisbane, och därifrån tar jag flyget som går upp till Cairns. Idag under frukosten pratade jag med Tyrone om det. Jag sa att min kompis kommer tidigare, att vi ska upp till Cairns och prova lyckan dom fruktplockare. Jag frågade om han kunde skriva på mitt papper på hur många dagar jag jobbat, och innan jag ens hunnit avsluta meningen sa han "självklart". Han berättade om andra han kände som har haft fruktplockarjobb.

Så nu är det på riktigt. Och istället för 89 dagar kvar har jag nu 44 kvar, vilket innebär att jag har gjort över hälften, och jag är så glad att jag vågade, och att jag ska våga! Heja mig!



Kommentarer
Mamma

Bra jobbat!P

Svar: tack tack, jag är mycket nöjd!
vilsnaiaustralien

2013-09-23 @ 07:18:23
Linda

Va gött...... du är verkligen värd att komma iväg på nya äventyr nu efter allt du kämpat med varje dag.... be om en arbets beskrivning som ett CV oxå :-) fasen va bra erfarenhets grund du har nu för söka jobb sen när du är hemma igen :-P
Hur blir din julafton? Är det planerat att du kommer bo på sånt där hotell eller hos nån familj .....tänkte ifall tomten vill veta vart du håller hus..... ;-P kram

Svar: Ja det känns så himla skönt! Så glad att Emilia kommer hit då jag får en partner in crime ;) jag kommer att bo på hostel i Sydney, så jag har min vanliga Sydney adress :)
vilsnaiaustralien

2013-09-23 @ 09:54:54
Hannah!

(Y) HEJA DIG!

2013-09-24 @ 10:10:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0