trettonde september

Dag 40 -99 kvar
Idag började jag klockan 7. Ut och ge kraft och hö. Sen kom Tyrone ut och drog med mig för att starta vattenpumpen. När det var gjort gick jag in och åt frukost. Efter frukost gick jag ut och flyttade på fölen, hämtade in inridningshästar och sadlade. Sen fyllde jag på vatten till korna (evighetsjobb, det tar typ 45 minuter), och efter det hämtade jag in ytterligare två hästar. Mocka hagar och vattna hästar. Skura vattenkar och flytta stora krubbor. Och valla kor. Och klättra upp på 5 meter höga silos för att fylla på kraftfoder. Här finns lite allt möjligt att göra!
Sen vart det dags för lunch. 
Efter lunch red Tyrone ett gäng hästar, och jag sadlade och släppte ut allt eftersom. Sen kvällsfodrade jag. Tänk att något som tar en hel eftermiddag får plats i två meningar! Sen vart det in i duschen, och kvällsmat på de:)
 
Här ser ni en del av min ursnygga bonnabränna, charmerande va?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0