tolfte september

Dag 39
Idag har jag 100 dagar kvar, nedräkningen börjar på riktigt!!!!
Idag började jag inte förrän klockan 7! Jag gick ut och morgonfodrade, och passade på att ta av de tjocka täckena på hästarna som hade det. Sen gick jag in och åt frukost. Klockan 8 kom det hit en ny häst. Efter det gick jag och stallade upp ett gäng hästar, sadlade dem så de var redo för Tyrone. Sen gav jag vatten till korna och efter det mockade jag hagarna. Sen var det dags för lunch. Efter vi ätit går Katrina och Tyrone in till sovrummet för att lägga Clay, när Katrina säger "alla ska vila nu, även Sanna". Hon sa det på skoj, men jag var snabbare och svarade "okej, knacka på min dörr när det är dags att gå ut igen". Lite snopna kollade de på mig och sa "eh okej, men det kommer nog inte vara så länge". Hehe, den ronden vann jag. 
Ingen kom och knackade på min dörr, men jag gick ut vid halv 3. Fyllde på vatten och sen städade upp lite och mötte Tyrone som kom ridande på en häst. Han hade inget för mig att göra innan dess, så han lät mig vila. Dock sov jag inget, utan kollade lite saker på nätet. Som utbildningen jag vill in på till exempel. Ååååh vad jag vill läsa den, och jag hoppas att betygen räcker till och att jag kommer in till hösten för så fungerar min plan perfekt. Stanna i Australien och Kina till början av juni, komma hem och jobba och bo hos Emma och Peter över sommaren och sen flytta och börja plugga. Ingen hade varit lyckligare än jag. 
Jaja, efter min vilostund fortsatte jag med att hämta in hästar, sadla, fodra, vattna. Det vanliga. Tills det blev mörkt och Tyrone frågade om jag gett korna vatten. Icke! Så jag fixade det, sen vart det dusch och kvällsmat. Imorgon börjar jag klockan 6! Gött mos. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0