tjugotredje september

Dag 50- 89 kvar, eller nej 44 kvar!
Fy fan alltså! Mina ögon strejkade idag när jag skulle gå upp. Hade bestämt skypedejt med Elina, men den sov jag förbi. Pratade dock med Malin en stund innan jag skulle ut. Hon har varit på Harry Potter land i England och köpt Harry Potter godis och gissa om jag är avundsjuk! Dessutom hade dom bakat och kollade på film. Kändes betydligt mer lockande i den stunden att vara hemma i höstmörkret än att gå ut och fodra några jäkla hästar.
Ut gick jag iallafall, och sen vart det frukost för mig. Sen fick jag sitta och vänta på Tyrone att han skulle vakna. Efter det så hade vi ett snack (se föregående inlägg) och sen gick vi ut och jobbade. Jag tog in några hästar och sadlade. Sen eldade jag! I typ 30 grader värme och det var snustorrt ute (inte så smidigt, i Sverige hade vi haft brandförbud. Jag kan också tillägga att branden spred sig en gång så jag fick PANIK). Efter det åkte jag och Katrina och hämtade en rundbal hö till korna. När vi sen skulle sätta feedern över rundbalen så satt en ko fast i feedern. Vi försökte skrämma ut den, såga ut den, men inget funkade (sågen gick sönder). Till slut försökte jag skrämma ut den en sista gång, då springer kon iväg med hela feedern och det slutar med att hon trillar och kan kravla sig ut.
Sen fortsatte vi med hästarna, spolade av och så, och sen hade vi lunch. Hämtmat!
Efter lunch gick vi ut, jag fortsatte elda, sen mockade jag hagarna och fyllde på vatten. Och tog hand om hästarna. Vid klockan 5 (typ en timme innan det blir mörkt) ville Tyrone träna ellie och Joe på korna. Så jag hämtade dem och Rancho, och sen tränade vi en timme. Efter det fodrade jag alla hästarna, och sen var det kvällsmat hos Thomas och Sue. Sen vid halv 8 gick jag och la mig.

 

 Här sitter jag och väntar på att dom ska vakna
 
 pyroman!
 
Idiotkon, ser ni?
 
 
 Tråk!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0