tjugosjunde september

Dag 54 - 40 kvar
Började vid 04.45. Totalt omotiverad. Men jag gick ut ändå (vad har jag för val?) och fodrade kreaturen. Efter det gick jag in och åt müsli till frukost. Sen vart det ut och fånga in hästarna som skulle tränas på korna. Det var fyra stycken plus Rancho (som jag red). Alla gick dåligt, och dagen började med att kännas väldigt oinspirerad. Efter de var klara släppte jag ut alla hästar, och sen hade vi glasspaus. Sen tränade Tyrone ett par nya inridningshästar medan jag fyllde på vatten överallt och mockade hagarna, fyllde på sand där vi spolar av hästarna, spolade av hästar osv.
Sen hade vi lunch hos Sue. Efter lunch kom veterinären hit och kollade på en del hästar. Efter det fodrade jag hästarna och hade resten av eftermiddagen off! Strax efter kl 18 kom Katrina inspringandes och frågade om jag ville se ett sto som fölade. Eh, självklart! Sa jag och vi sprang ut för att se. Ett litet fuxfärgat hingstföl med två strumpor bak och stjärn, så söt! Ska försöka knäppa ett par bilder imorgon om jag kan. Sen gick vi in och åt kvällsmat och sen hopp i säng.

 

 En bild på de äldre "fölen" och en ponny!
 
Mitt kraftfoder håller på att ta slut. Då får man klättra upp på den 4-5 meter höga silon och sen ner här för att putta ner det sista. Lagom varmt och klaustrofobiskt. 
 
Men utsikten är helt okej!


Kommentarer
Jenny

Föl bilder 😍 kan inte vänta....

2013-09-29 @ 11:17:53
URL: http://jennymitti.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0