tjugosjätte september

Dag 53- 41 kvar
Idag vaknade jag lite tidigare än vanligt, för att morgonfodra en kvart tidigare. Hann prata med pappa på Skype ungefär i en minut, sen var han tvungen att gå. Bättre än inget iallafall!
Efter jag fodrat gick jag in och åt frukost, sen gick jag ut igen. Jag passade Clay även idag, men idag var han inte rolig. Grät halva morgonen, var vrång och jobbig. Han var med mig utomhus medan jag gjorde mina vanliga sysslor, fylla på vatten, mocka hagarna (fick bara 4 gjorda med honom springandes runt sig) och så. Det slutade med att Clay fick gå in och sätta sig framför en film (jag vill hoppa studsmatta, jag vill inte hoppa, jag vill gå IIIIIINNNNN. Okej, jag stretar inte emot). Då kunde jag i lugn och ro göra det som behövdes utan att han störde. Sen när jag var färdig gick jag in till Clay, och kollade på jurassic park med honom.
Sen blev klockan lunch. Vi åt, sen gick jag och la mig en stund, och sen började vi vid 14.20 igen. Ut och fylla på vatten, mocka resterande hagar, hämta hästar osv.
Sen åkte jag och Katrina och hämtade hö, och när vi kom tillbaka hjälpte hon mig att fodra. När vi var klara var det sedan kvällsmat, och vet ni vad? Vi kollade på vanlig tv. Inte film. Fantastiskt va? Home and away blev det, och sen gick jag och la mig för kvällen. Ny dag imorgon!

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0