tjugonde september

Dag 47- 92 kvar
Idag tycker jag att vi kör en bild i timmen. Borde ha det oftare men jag kommer alltid på det så sent. Men idag glömde jag det inte, så nu kör vi!

 

 Klockan 05.00

God morgon! Dags att mata kreaturen

 

Klockan 06.00

Frukost! Weetbix med mjölk och socker (det ser ut att vara mer socker än det är, okej?). Observera mina knän. Vid den ena hagen finns där en grop. Idag, när jag gick med händerna fulla av hö, glömde jag bort gropen och trampade rakt i den och föll som en fura. Och kasade ner, då det är nedförsbacke. Jag gjorde inte illa mig, men snacka om att jag blev chockad. God morgon liksom!

 

Klockan 07.00

Har fortfarande inte börjat. Försöker bekanta mig med nya iOS 7. En del finesser är bra (saker som borde funnits från början, typ ficklampa och bildbehandling). Har inte vant mig vid nya designen än dock, det känns som att jag har en ny mobil!

 

 Klockan 08.00

Gav jag vatten till de här krabaterna. Innan dess tog jag in 3 hästar som skulle ridas.

 

 Klockan 09.00

Åkte vi ner i ena hagen för att starta vattenpumpen för vattnet tog slut. Clay hängde med och kollade när Katrina startade pumpen.

 

 Klockan 10.00

Min vy, mocka hagar!

 

Klockan 11.00

Jag och Lindsey fyller på vatten till hästarna.

 

 Klockan 11.30

Hjälpte jag Tyrone att filma ett par hästar. Filmerna skickas till ägarna.

 

 Klockan 12.30

Lunch! Trodde jag. Vi gick in och satte oss, och i samma stund levereras det hö till korna. Bara att gå ut igen och lasta av.

 

Klockan 13.00

Äntligen lunch. Två varma mackor, de tog slut såhär fort.

 

 Klockan 15.00

Somnade på lunchen, sov till över två. Var sedan barnvakt till Clay en stund. Här kollar han på the avengers.

 

Klockan 16.00

Clay sprang runt medan jag städade undan och diskade, "jag tar kort på dig!!!" Sa han.

 

 

 Klockan 17.00

Jag passade fortfarande denna marodören. "I'm gonna SHOOT the bad guys!!!" sa han när vi kollade på transformers.

 

 Klockan 18.00

Kvällsfodring med detta i bakgrunden.

 

 Klockan 20.00

Äntligen hopp i säng efter middag hos Sue och Thomas



Kommentarer
Hannah!

Gillar!!!!!!

Svar: Gilla DIG!!
vilsnaiaustralien

2013-09-20 @ 12:51:32
Linda

Va nyfiken man blir nu...... hihihi...... åhhhhhhh Lindzki hänger fortfarande med...fasen man kul........ hihihi..... snart måste du hoppas ner i nån vattentank eller nåt kar med vatten så du kan posera med "stålmannen-bad armringarna"...fniss.....
Nu nalkas vinter rusket... ikväll här hemma börjar det blåsa upp ordentligt... rena höst ovädret e det nu....
Vi tänker på dig och fortsätter imponeras över hur du sliter där borta..... ♥♥♥ kramen till dig ♥♥♥

2013-09-22 @ 19:42:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0