tjugofjärde september

Dag 51- 43 kvar
Idag gick morgonfodringen sååå långsamt. En hel timme tog det, och då hade jag inte ens gett alla hästar kraftfoder. Fattar inte varför det tig sån tid (kanske för att jag stannade och tog bilder, stannade och bytte låt i mobilen, stannade och fixade skorna, ja, ni fattar). När jag (äntligen) var klar med morgonfodringen så åt jag frukost. Det gjorde inget att det tog lång tid, för alla låg och sov när jag gick in i huset.
Efter frukost tog jag in cattle-hästarna och vi tränade dom på korna. Nu har Tyrone tagit in några av de äldre (läs 5 år) hästarna som är mer rutinerade, så snart ska jag få träna en av dom på korna. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, det verkar rätt skoj, det går fort, men jag har en aning om att Tyrone får det är se bra mycket lättare ut än vad det är. Iallafall. Sen red Tyrone några andra hästar, sen vart det lunch. Jag gick och la mig, Tyrone sa att vi skulle ut igen klockan 1, men det blev klockan halv 3. Så jag har chillat på rummet under hela lunchen.
Sen gick vi ut igen. Tyrone red ett gäng hästar, korna åkte hem, nya kor kom hit, hovslagarjobbet kom hit. Jag vattnade korna, lossade hö, hämtade och lämnade hästar till hovslagaren innan det var dags att fodra för kvällen.

 Kort från morgonfodringen. Fåglarna i trädet är kakaduor. 
 
Tyrone jobbar Joe. 
 
Pixie och Whiskers, de äldre hästarna
 
Jag ska nog rida Whiskers, hästen utan täcke


Kommentarer
Miranda

Söt whiskers va :)

Svar: Ja hon är fin! Dock är hon lite av en odåga ibland. Står och lyssnar på om elen är på och rymmer ut ur hagarna.
vilsnaiaustralien

2013-09-25 @ 15:42:40
Jenny

Härliga bilder 😀 speciellt den första

Svar: Tack! :)
vilsnaiaustralien

2013-09-25 @ 15:55:13
URL: http://jennymitti.bloggspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0