tjugoåttonde september

Dag 55 - 39 kvar
Alltså. Att börja 06,45 på Bokhöjden var en bit kaka om man jämför med det här. Här börjar jag två timmar tidigare, tur att jag bor på gården. 38 gånger till ska första larmet gå klockan 03.30 (om inte Tyrone får för sig att jag ska börja ännu tidigare). Sen ska jag aldrig gå upp såhär tidigt igen!!!!
Ut och fodra, fick se fölet igen på närmare håll. Gulligull :) sen var det frukost för mig med innan det var dags att gå ut igen. Sen hämtad jag cattle hästarna och vi tränade dom. Sen red Tyrone några andra hästar medan jag mockade hagarna och fyllde på vatten. Samma visa som igår. Sen vart det lunch. Clay somnade under lunchen (jag också, alltid), så när det var dags att gå ut igen så passade jag Clay tills Katrina kom hem. Och precis när hon går innanför dörren sätter han sig upp och kollar på mig med stora ögon, så jag kastar mig tillbaka i fåtöljen och låtsas sova. Då lägger han sig ner igen och somnar om, hehe.
Sen gick jag ut och städade upp lite och hämtade in två ponnys. Deras ägare kom hit och provred dem. Efter de hade åkt så fodrade jag upp medan de andra åkte och hämtade hö. Sen efter jag var färdig pratade jag med pappa på Skype i en halvtimme.
Sen kom de andra tillbaka och vi åt kvällsmat och kollade på silver linings playbook. En film som jag tycker är mycket bra! (Dock hade vi skilda åsikter om detta). Sen var det god natt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0