Tionde september

Dag 37
Idag skulle jag inte fodra förrän kl 6. Dock kom Courtney knackade på dörren vid kvart över 5 och frågade var fölen var. I sin hage? Föreslog jag, men där låg staketet nere. Upp och hoppa för att leta rätt på fölen, som visade sig vara flyttade till en annan hage. Bra start på dagen. Jag gick in igen och borstade tänderna, och sen gick jag ut för att fodra och sen äta frukost själv.
Nåväl, efter jag ätit upp min frukost kommer Tyrone ut och sätter igång filmen Prince of Persia. Givetvis var vi tvungna att se hela, så jag var inte ute förrän kvart i nio. Sen fyllde jag på lite vatten och tog av täcken. Efter det gick vi och fångade in fölen (eller ja, åringarna), så de kunde hanteras lite. 
Sen kollade vi på de dräktiga stona, de ska föla vilken dag som helst. Sen gick vi till verandan och åt chips. Och sen hämtade jag in två hästar sen vart det lunch. Vi åt nudlar och kollade på Safe Haven igen. 
Efter lunch släppte vi ut hästar i deras hagar, sen fyllde jag på vatten och fodrade för kvällen. Sen var det kvällsmat och sen hopp i säng!
 
 
Rancho kom och sa hej när jag fyllde på deras vatten. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0