Snart snart snart!

Vet ni vad jag har gjort? Bokat biljetter härifrån!
 
 
Låter dramatiskt va? Så mycket drama är det inte, jag har bokat biljetter för december. Först började jag med att boka flygbiljett för att vara i Sydney till den 22a december, då vi är tvugna att checka in på bounce. De flesta hostel och hotell har minimum antal dagar kring jul och nyår, och på bounce var man tvungen att boka 14 nätter. För att inte mista våra platser bokade jag in mig tidigare till Sydney, och får nu fira jul ensam! Eller ja, det kanske blir jul på IKEA? Vi får se!
En sak jag inte tänkte på dock när jag bokade mitt flyg var att jag är tvungen att ta mig från Warwick till Brisbane. Tänkte då inte på att det bara går typ en eller två bussar per dag, och att de måste passa i tid till flyget. Det gick en buss den 22a, med 45 minuter på mig att ta mig från Brisbane Transit Centre till flygplatsen, så jag vågade inte chansa. Såååååå, jag bokade en buss dagen innan, den 21a, och tar in på hostel en natt!
Hostlet är YHA och ligger 600 meter från transit centre där bussen från Warwick stannar, och dom har shuttle-bussar som går till flyget. Jag ska bo i ett 6-bäddars mixat rum och jag köpte till frukost. Det verkar vara ett fint lugnt hostel med pool på taket! Ni kan tro att jag lär behöva vila upp mig en natt i Brisbane efter jobbet. Vi håller även på att boka resan, och Miranda ska få svar från Peter Pan senast imorgon om deras pris. Det blir nog via Peter Pan vi bokar. Vi har pratat med en del olika, men det är från dom paketet vi vill resa kommer i från. Gissa om jag längtar!!!!
 
 Här är en bild från YHA's rooftop. Rätt fett va?


Kommentarer
Linda

Ohhhh..trolla så jag kan komma oxå... ;-P. fasen va man hade velat hälsa på dig ♥ så glad för din skull att dina nära kan hälsa på dig snart :-D

2013-09-05 @ 10:25:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0