sjuttonde september

Dag 44- 95 kvar
Alltså. Imorse. Jag har aldrig varit rädd för blixtar och dunder, men att gå och morgonfodra i totalt mörker med blixtar runt mig kändes sådär. Tyrone sa att om det regnade behövde jag inte morgonfodra så tidigt, men han sa inget om blixtar, så det var bara att ge sig ut. 
En rolig sak jag såg på morgonen var att min nästkusin Ninni skrivit till mig på Facebook, och frågade lite frågor om Australien då de ska hit.  Jag försökte svara bäst jag kunde, slutade dock med en mindre uppsats. Kul att hon och hennes kompisar ska hit down under!
Efter frukost gick jag iallafall ut igen, täckade en del hästar, mockade 3 småstall och gick runt med kraftfoder. Kände mig sjukt omotiverad, så klockan var hela halv 10 innan jag satte igång med kraftfodret. Tyrone har tränat inridningshästarna under förmiddagen, vilket har inneburit noll arbete för mig. Tråkigt som fan, men rätt gött. Måste dock gå runt på gården och låtsas ha något att göra hela tiden. Dessutom lyckades Katrina släppa lös hälften av korna när hon skulle fodra dom. Så jag fick hjälpa till och valla kor. Sen tränade Tyrone ett par hästar till sen var det äntligen lunch. 
Efter lunch gick allt liiiikaaa låååångsaaaamt. Hovslagaren med kiss och bajs humor var här och livade till stället (jojatjena), och sen smällde en häst sönder staketet 3 gånger, och jag fodrade. Så rolig eftermiddag! Sen till kvällen kollade vi iallafall på beautiful creatures, en twilight liknande historia. Var alldeles lagom för kvällen. 
 
 
 


Kommentarer
Linda

God morgon säger jag och god middag e det väl för dig ;-P
Fy rankans va kallt vi börjat få nu..... igår när jag körde till jobbet på morgonen va det 4 grader bara..... och så läser man om dina sol brännor....hihihi.... får spela bingo så jag kan komma till dig och värma mig.... ;-)
Jätte kul att du orkar blogga vidare :-) är min morgon mys stund o se hur det går för dig..... ♥♥♥
Ska du verkligen ut o greja i hagarna vid sånt blixt väder.... kolla om du kan avakta nästa gång...är ju farligt väl om du går så på öppna slänter..... ♥♥♥ kram så länge...hörs snart igen

Svar: Usch och fy, men hösten än mysig, även om det blir kallt. Värmeljus och tjocka halsdukar och allt blir rött och guld!Vad kul att du har det som morgonmys :) jag brukar också läsa en del bloggar innan jag kravlar mig upp ur sängen på morgnarna. Det är fint! Haha, jag får säga till bossen att jag strejkar om det blixtrar ;)
vilsnaiaustralien

2013-09-18 @ 08:12:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0