Scoutskills

Förresten, jag har blivit värsta scouten, lärt mig knopar och grejer. Tänkte att ni ska få lära er den knopen vi använder för att binda upp hästarna. Nu kör vi!
 
Det dom gör här att binda upp hästarna högt, och i en fast knop (alltså ingen säkerhetsknop). Syftet med denna knop är att man kan lossa den även om repet blir hårt åtdraget, tex om hästen kastar sig bakåt. Tänk er att hästen sitter fast i den högra delen, då tar vi den andra delen av repet och svingar över panelen så att knopen hamnar i huvudhöjd (panelen är ca 1.80 m).
 
2. Gör en loop på den högra repdelen. Delen som är närmast hästen ska ligga överst. 
 
3. Trä sedan igenom den vänstra delen genom loopen, uppifrån och ner. 
 
4. Lägg sedan den vänstra delen häver den högra, precis under loopen. 
 
5. Trä sedan igenom den vänstra delen genom loopen, nerifrån och upp. Dra. 
 
Så här sitter grimskaftet och knopen fast i förhållande till hästen. Jag har ingen aning om vad knopen heter, eller om den är korrekt, men det är såhär jag lärt mig den :)
 


Kommentarer
emma

mina hörlurar brukar vara busiga och göra exakt så i min ficka !

Svar: Hahaha!
vilsnaiaustralien

2013-09-18 @ 14:37:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0