nittonde september

 
Dag 46- 93 kvar
Idag vaknade jag PIGG vid 03.50. Gick upp, men tänkte sen "nääää jag kan sova ett tag till", och sov till klockan var 04.50 istället. Så jag hade 10 minuter på mig att göra mig iordning, men det räckte. Var dock inte lika pigg när jag vaknade andra gången. 
Sen gick jag ut och gjorde det jag brukar, fodra och sen frukost för mig (weetbiiiiiiiix <3). Sen vart det ut (i tid denna gången, kvart i 7) igen och hämta in hästar som skulle tränas på korna. Jag tog in 4 hästar som skulle tränas, och Rancho som jag red. När det var klart mockade jag hagarna, gav vatten och annat smått och gott.  Sen var det dags för lunch, KFC. 
Efter lunch gick vi ut igen, Tyrone red alla inridningshästarna och jaaaag, vet ni vad jaaaag gjorde? Jo, det ska jag säga er, jag byggde ett helt jäkla staket! Japp! Visserligen var det bara att sätta stolpar i marken och dra en eltråd runt, men jag gjorde det helt själv! Efter det gav jag vatten till korna och började kvällsfodra. Sen hoppade jag in i duschen, diskade upp och städade lite och sen hoppa jag i säng!
 
Förresten, har jag berättat att min näsa är totalt mörbultad? Skulle knäppa Ellies täcke härom dagen och hon smäller upp sitt huvud rakt på min näsa. Mysigt. 
 
Här står hästarna utanför arenan och väntar på att ridas. På bilden är Ellie och Joe. I hagen bakom är korna. 
 
Rancho
 
Såhär kan det se ut. Hästen på bilden är ny med kor, så han tränas bara med en ko. Annars brukar vi ha en flock på 5-8 stycken som man plockar ut en ko i taget från. 
 
Mitt staket, hur tjusigt?!
 
Mer staket!
 


Kommentarer
Hannah

Massa bilder! HÄRLIGT!

Svar: Jaaaa! Försöker bli bättre:)
vilsnaiaustralien

2013-09-19 @ 12:36:03
Miranda

Tummen upp för fler bilder det gillar vi!

Svar: Heja heja!!
vilsnaiaustralien

2013-09-19 @ 18:44:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0