fjortonde september

Dag 41- 98 kvar
Idag vaknade jag med..... En förkylning! Kul! Precis vad jag behövde, barnet direkt sänt från helvetet har smittat mig. 
Annars började dagen som vanligt, fodra, vattna, mocka. Sen flyttade vi runt lite på hästarna till nya hagar. Fölens hovar trimmades innan de släpptes ut till en stor hage där de ska gå tills nästa år.  Innan lunch kom det hit två nya ponnys. Det kombinerat med fölen som stod uppbundna kombinerat med två galna hingstar som sprang runt i sina hagar resulterade i tre lösa hästar. Och ett söndrigt staket. När vi väl fått ordning på allt var det dags för lunch. Vi åt pizza som blev över från dominos igår, men det räckte inte till båda så vi gjorde en pizza i ugn också. Tyrones tålamod tog slut efter att ha jagat hästar (han jagade en valp på vift också), hungrig, och insåg att det inte fanns en ren tallrik i hushållet eller plåt att lägga ugnspizzan på så han bestämde sig för att äta vattenmelon till lunch. Jag skrattade åt honom och sa att det inte var en riktig lunch, diskade en plåt och sa till honom att äta domino pizzan så att han fick mat fort (känner någon igen det där med argt humör om den inte får mat? Hehe). Efter lunch blev han glad igen, vi kollade på en film som jag såg början och slutet av (råkade somna i mitten). 
Efter maten gick vi ut, jag fyllde på vatten och flyttade på hästar och sen kvällsfodrade jag. Tyrone hade bara 2 hästar att rida och 2 föl att fixa hovarna på kvar, så det blev en lugn eftermiddag. Förutom att Tyrone släppte ut alla kor vilket tog halva eftermiddagen. 
Jag gick in och passade Clay, sen kom de andra in och vi åt kvällsmat och kollade på eragon, imorgon är jag ledig!!
 
 
 
 
 
 
Mitt flyg hade föresten ändrat tid, fick ett mejl från jetstar igår. Himla tur att jag bokade in mig på hostel och buss dagen innan, annars hade det aldrig gått. Bara 98 dagar kvar!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0