artonde september

Dag 45- 94 kvar
Uuuuuh så trött jag var i morse. Att lägga sig vid 9 är för sent. Ikväll ska jag försöka komma i säng tidigare. Gick iallafall ut och fodrade. Kände mig lite duktig och fodrade hälften av kraftfodret också (man kan säga att gården är i tre delar för mig, en stor del där de flesta är, sen en ensam häst som går ner för en backe, och ett gäng hästar som går bakom logen istället för framför) så jag fodrade den ensamma hästen, och hästarna bakom logen, så att jag bara hade den stora delen kvar. Sen blev klockan frukost, och jag åt min favorit, weetbix! Med mjölk och socker och så in i micron, aaaah. Det kommer jag leva på när jag kommer tillbaka till Sydney!
Sen vart det ut och jobba, Tyrone red inridningshästarna så jag gick och gav kraftfoder, mockade hagarna, tog av alla tjocka täcken, fyllde på vatten osv. Sen åt vi lunch nere hos tyrones föräldrar. Korv med bröd, men det är inte som hemma, nej nej. Rostmacka med smör, riven ost, små pölse och ketchup. Det är okej, en del av den australienska standarden vad gäller match antar jag. Och så kollade vi på avatar (och jag somnade).
Efter lunch fick Tyrone för sig att han skulle rida i princip alla hästar här är, så han gav sig ut och jag pysslade med annat. Vid 5 när jag började lägga på täckena igen skrek Tyrone "inte den hästen, jag vill rida honom!!!" Från distans, så det var bara att ta in honom istället och sadla (då ska ni tänka på att det blir mörkt vid 6, och då hade han tre hästar kvar). Jag tog in ytterligare en häst, tvättade lite manar, lassade av hö, och fodrade det sista. Det slutade iallafall med att Tyrone fick släppa ut två hästar igen som han inte hann rida och mumlade "jag måste ta mig ur sängen tidigare på morgnarna", JAAAA säger jag till det. Ska jag gå upp för att fodra klockan 5 så slutar jag gärna lite tidigare än 7 på kvällen. 
Nåväl, sen gick vi in, åt kvällsmat, och sen i säng. 
 
Smarrigt va?


Kommentarer
Pappa

Att micra weetabix var ett nytt och annorlunda sätt att äta det på. Men gott är det

Svar: Ja, det är superdupermegagott! Blir som gröt nästan, och så en massa socker på, mmmm!
vilsnaiaustralien

2013-09-18 @ 23:04:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0