9e september

Dag 36
Idag morgonfodrade jag vid 8. Katrina kom och knackade på dörren vid halv 8 för att fråga när jag tänkte morgonfodra, klockan 8 svarade jag. Okej! sa hon. Jag hade vaknat den vanliga tiden till att morgonfodra vid 5, men somnade glatt om istället. Vaknade vid 6, öppnade dörren, moln. Gick och la mig igen. Klockan 8 kändes rimligare. 
Gick ut och fodrade, mockade och fyllde på vatten överallt. Sen gick jag in och åt frukost, och sen diskade jag upp all disk som fanns. Gick ut, såg att det var tvätt på tvättlinan, så jag tog in den. Sen när jag väl kom in såg jag att det låg en massa tvätt på golvet, så jag körde igång några maskiner (främst mina kläder först, hatar att inte kunna tvätta själv). Dammsög mitt rum, bäddade rent och sen gick jag in och kollade på film. Safe Haven, halv bra romantisk drama film, lagom vid lunchtid. Efter det gick jag tillbaka ut till mitt rum för att vila.
Sen fodrade jag för kvällen. Under tiden jag gick runt lyssnade jag på gamla röstinspelningar i mobilen. Som Nils stockholms och skånska telefonröst, när jag och Michelle skrev låten om gänget och när Yvette läste en gonattsaga för mig. Alltså! Vilka fantastiska vänner jag har! Fick mig ett gott skratt. Sen pratade jag med Michelle på skype, och efter det Linn, pappa, mormor och mamma. Sen vart det kvällsmat och hopp i säng. Jag får även lite sovmorgon imorgon, ska upp och morgonfodra klockan 6 istället för 5, win!
 
Föresten! Jag har en sån nackkudde, och i morse så hade jag små typ flörtkulor i hela sängen. Då har skiten gått sönder. Måste ha dregglat sönder den, charmigt va?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0