8/9

Dag 35
Idag gick jag upp som vanligt. La på ett extra kol och gav både hö och kraftfoder på morgonen, idag skulle nämligen Tyrone iväg, och då är jag ledig. Åt sedan frukost, och sen ut och packa allt till Tyrone. Sadlar, pads, hundar, hästar och allt som hör därtill. Efter det tänkte jag att jag skulle mocka hagarna riktigt snabbt och fylla på vatten så jag var färdig sen, men vad händer då? "Kan du ge Clay frukost? Jag har bara sovit tre timmar" säger Katrina.  Eh, okej. Jag behöver ingen sömn. Så jag fick passa ungjäveln istället. Och kolla på filmen Babe. Igen. 
Meeeeen, jag gjorde gröt till ungen, satte honom framför tvn under en filt, sa att han va tvungen att vara tyst och sitta kvar eller gå och lägga sig hos mamma igen, och sen gick jag ut. Hämtade in två hästar för att ge kraftfoder, fyllde på kornas vatten, mockade hagarna och släppte ut hästarna igen. Fix och färdigt. Trodde jag... Mitt när jag höll på med hagarna kom Thomas och frågade om jag kunde hjälpa honom. Tre kor hade sprungit ut på lusernfältet så vi var tvungna att valla dom rätt och laga staketet. När vi äntligen var klara kunde jag fortsätta med mitt arbete. Vid kvart över 9 var jag klar med allt, så jag gick och la mig. 
Vid halv elva kom Katrina och knackade på dörren och sa "ta på dig dina gympadojjor och ta med din kamera, vi ska på utflykt."
Så, de var bara att hoppa in i bilen så gav vi oss av. Först åkte vi till tyrones farbror och sa hej, sen köpte vi hamburgare och åkte till Queen Mary Falls. 
Vid Queen Mary falls hade vi först lunch på en picknickplats. Sen gick vi en 2 km runda i nationalparken för att se vattenfallet. Efter vi gått runt alltihop var vi framme där vi började igen, så då gick vi över gatan för att mata fåglar! I träden satt olika papegojor som väntade på att folk skulle komma dit och mata dom, så de blev inte besvikna, inte heller vi. Jag hade en massa olika fåglar som åt direkt från handen, häftigt! 
Efter det köpte vi glass och åkte hem. Sen kvällsfodrade jag, och sen var det drinkdags. Drinkar hos Su och Thomas, satt och pratade och så. Sen gick jag tillbaka och matade hundarna, sen in i duschen och till slut kvällsmat. Jag pratade med Regina och Linda på Facebook, mina fina fina vänner!
Sen efter det gick jag på bröllop. Japp! Min bror Edward gifte sig med nela, och jag fick vara med på Skype! Nästan hela min familj var där, och så fina alla var. Saknar dom! 
 
Promenaden runt vattenfallet
 
Vatteeeeen!
 
Katrina, Thomas, Courtney och Clay
 
Katrina, Clay, Thomas och pippifågel!
 
Fågel och jag!
 
Fågel!!!!
 
Katrina, Clay, fågel och nyfikna barn i bakgrunden
 
Jag och en lite större fågel
 
Sen var detta efter vi kommit hem och det var bröllopsdags. På med sminket!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0