5/9

Dag 32
Idag gick jag upp som vanligt och morgonfodrade och åt frukost. Gjorde mina vanliga sysslor, fyllde på vatten och gav kraftfoder. Tyrone red unghästarna idag så jag hade mycket tid att göra andra saker, som att laga staket! Gick längst den krångligaste, snårigaste, brantaste hagen och lagade staket, och var mycket nöjd med mitt jobb när jag var färdig. Sen städade jag undan i skjulet där kraftfodret är (den såg ut som döden) och sen kom veterinären hit! Det vanligaste han gör här är att fixa tänder tycker jag. Sen vart det lunch, och sen hade jag ledigt på eftermiddagen! Så himla gött! Jag bokade alla mina biljetter (pepp), pratade med Linda på Skype (pepp) och vilade (megapepp). Framåt 5 halv 6 gick jag ut och kvällsfodrade, sen in i duschen och ner till Thomas och su för kvällsmat (tyrones föräldrar). Sen gick jag tillbaka till min hydda och pratade mer med Emilia och Miranda om resan! Emma ska dock inte med, så vi får ses senare. 
15 veckor kvar till resa!
 
 
Här gick jag och lagade staket. Ser det brant ut? Nej. Var det brant? Ja!
 
Glömde min kniv när jag var ute och gick. Vad skulle jag skära av banden för att laga staketet? Hittade den här gamla metallbiten som fungerade utmärkt som kniv!
 
woooooooooooop
 
I väntan på veterinären. Försökte ta en fin bild på Ellie, men hon undrade bara vad jag pysslade med.
 
Tandläkardags. Filade tänder och utdragna vargtänder- så kan det gå!
 
 
Föresten, dagens slap in the face går vill blogg.se. Vilken jäkla skitsida, har försökt ladda upp bilder från mobilen till detta inlägg i två dagar nu. Skärpning!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0