3/9

Dag 30
Jäkla skitdag. Började med att en huntsman klättrade på min säng gavel när jag vaknade, borde väl ha fattat redan där att jag borde stannat i sängen. Jag är så trött att jag inte kan sitta ner, för då somnar jag, jag blir irriterad på allt och jag får kramp i alla mina muskler så fort jag använder dom. Jag kan till exempel inte sitta på huk, då strejkar benen totalt. 
Sen var det de vanliga, fodra och frukost. Sen gick jag ut och fångade ett gäng hästar som skulle ridas, och jag red Rancho. Efter det så började jag att fylla på vatten överallt och mocka hagarna. Jag hann med en hage, sen vart det lunch. Rester från igår. Vi kollade på en dålig westernfilm, och sen passade jag Clay. Jag som trodde att han ville sitta inne och kolla på film (så att jag kunde vila) hade ju fett fel, han ville ut. Jag fortsatte mocka hagarna, sen lekte jag med den otroligt roliga ungen. Det slutade med att han inte ville hänga med mig längre, och det passade mig utmärkt för då kunde jag börja kvällsfodra. 
När jag hämtade två hästar för att ge dem sitt kraftfoder springer en tredje ut, så det slutar med att jag och Tyrone får jaga hästkräket över halva gården. När vi väl fått fatt på henne fortsatte jag med mitt, och sen kom det en lastbil för att hämta och lämna kossor. När det väl var fixat var det äntligen dags för kvällsmat (som jag fick avbryta mitt i för att släppa ut en häst i ett bäcksvart mörker) och sen äntligen min älskade finaste säng. 
 
Jag och Joe 


Kommentarer
Mamma

kan du inte få ett par dagars ledighet, och ta in på ett hostel och sova i två dygn?!

Svar: Ja det hade varit något... Dock kostar det 110 dollar tur och retur från Brisbane
vilsnaiaustralien

2013-09-03 @ 18:31:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0