31/8

 
Dag 27
Gissa om jag var trött när jag vaknade? Bestämde mig för att ta en sovmorgon, var ute vid 05.15, en hel kvart! Efter det gick jag in och åt frukost, sen vart det ut igen. Gav hästarna kraftfoder, gav alla vatten. Sen kom det ägare och hämtade upp två hästar och lämnade en.  Senare hjälpte jag tyrone att träna hästarna på korna, så jag red Rancho i ett par timmar. Efter det spolade jag av hästarna, gjorde iordning, och sen var det dags för lunch. KFC! Som Katrina köpt när hon var i stan. Vi kollade på en film, som verkade jättebra, men jag somnade. Efter ett tag gick jag ut och la mig en stund. Vid halv 4 knackade det på dörren, "vill du börja kvällsfodra nu?" Frågade Katrina. Jag flög upp, ut och mocka de minsta hagarna, sen ge kraftfoder till alla, sen ge hö. Efter det gick vi in och åt kvällsmat, KFC igen, och kollade på flicka 2. 
 
 
 
Här ska ni förresten få se något. Jag klättrade upp på staketet (som är under ett träd) när jag gav fölen vatten, sen gick jag upp till mitt rum för att byta om. När jag tar av mig kepsen så hittar jag det här!!!! En halv jäkla huntsman!!!!! Måste ha trillat ner från trädet, jag tror jag dör. Spindlarna är efter mig. (Vid kvällsmat hade jag och Tyrone ett samtal om vilka spindlar och ormar här som är farliga, jag är inte imponerad. Finns 3 dödliga spindlar och 2 dödliga ormar som finns här/ hat funnits på gården. Fy. Fan).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0