2/9

Dag 29
Idag var jag döende när jag vaknade. Jag har inte haft en ledig dag sen förra måndagen och det tär. Gick ut och morgonfodrade, sen in för frukost. Efter det gick jag ut och gav kraftfoder och vatten sen skulle jag precis börja med hagarna då tyrone stoppade mig. Jag skulle hänga med honom istället och fixa hö! Vi åkte ner till deras åker med höbalmaskinen, hade lite problem med balabanden, men efter vi fixat det gick det fint. Sen fick jag gå efter maskinen i en halv evighet för att se så att balabanden var tillräckligt spända runt balarna, och reglera om det behövdes. Sen gick jag upp igen och började mocka hagarna, och precis när jag var färdig med panelhagarna kom Katrina och sa att det var pannkakor! In och äta pannkakor till klockan elva sen ut igen (min diet fram tills dess var kitkat och toast med sylt till frukost, choklad, donut och ett äpple till mellanmål, sen pannkakor... Jag måste skärpa mig). Vi försökte få igång deras lastbil för att hämta upp balarna, dock utan framgång, så jag fortsatte fylla på vatten och mocka hagar istället. 
Sen slutade med att Katrina åkte och hämtade släpet, och vi åkte alla ner till åkern för att hämta upp höet. Cirka hundra balar tog vi med oss, och sen lastade vi av. Efter det kvällsfodrade jag och sen var det kvällsmat och sängen. 
 
selfie!
 
Tyrone på traktorn!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0