1/9

Dag 28
Första september! Nu börjar hösten komma där hemma och här börjar det bli varmare. Jag behövde inte ha jackan på vid morgonfodringen, utan det räckte med tjocktröja. 
Innan jag gick ut pratade jag med mamma på Skype. Hon och pappa var hundvakt till abbe. Sen pratade jag med allihop, mamma, pappa (som tydligen gick och retade abbe så han blev helhispig, lämnar man levande ting där gör man det tydligen på egen risk), och Emma och Peter när de kom för att hämta abbe. 
Sen gick jag ut och fodrade, sen frukost. Och vet ni så nyttig jag är? Åt gröt till frukost! (Glöm den där snickersen jag käkade när jag precis vaknat, den räknas inte). Sen vart det ut igen och starta arbetet för dagen. 
Hämta hästar, sadla, ta ner till arenan. Hämta tillbaka hästarna, spola av dom, ut i hagen. Sen kom ägarna till en häst som skulle hem. Sen vart det lunch och sen ut igen. Mocka hagar, slöa, sen ge hästarna kraftfoder och hö. Och ge vatten såklart. Sen var jag tvungen att hämta en häst som hoppat i vattenkaret (!!!!!) och hon hade skurit sig, så jag spolade av henne och såg hur det såg ut. Dock såg det mycket värre ut innan jag spolade av (blod från framknäet och ner över benet, blod i huvudet efter att hon kollat på sitt ben och blod på magen efter hon kliat sig med sitt blodiga huvud). Tre små små små skärsår var det, så hon överlever definitivt. Dessutom kallas hon Blondie så detta hade man väl kunnat räkna med. 
Sen lastade vi av rundbalar till korna, och efter det var vi färdiga. Hopp in i duschen, sen ner till Tyrones föräldrar för mat. Tyrones pappa visade mig sitt hemmabeyggeri. Det var ungefär som ett mindre systembolag. Jag blev bjuden på hemmagjord öl, och mat. Efter det var det sängdags. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0