trettionde september

Dag 57 - 37 kvar
Vet ni vad jag kom på? Igår morse var det fyra månader sen jag och min syster landade i detta land. Fyra himla månader! Känns som fyra dagar och fyra år på samma gång.

Idag gick jag upp och fodrade vid 04.45 som vanligt. Dock gick det fortare än vanligt då kraftfodret var slut. Spenderade extratiden med att försöka ta bilder på fölet, men det var inte det lättaste. Krabaten ville ju inte stå stilla, och gömma sig bakom mamma var mycket mera lockande än att posa framför min kamera.
Sen vart det frukost (Coco pops med mjölk och milo (Australiens fruktansvärda alternativ till oboy, gjort på typ havre eller korn eller något åt det hållet.. Man tager vad man haver)). Sen var det dags att gå ut igen!
Hämta in och sadla hästar. Mocka hagar. Laga staket och stå och prata med hästtandläkaren som stod och berättade om någon farfars farfar som blivit uppäten av kannibaler på Papua nya Guinea. Väldigt ehhh. Intressant.
Sen åt vi lunch och kollade på after earth. Var inte så värst imponerad av filmen. Sen gick vi ut igen, nya hästar hämtades in. Jag lassade av ett halvt ton kraftfoder (kände mig som Pippi Långstrump) och fodrade hästarna. En ägare var här och red en av hennes ponnys också. Så var eftermiddagen gjord! Sen vart det kvällsmat och sen hopp i säng klockan 20.

Har lyckats ta några fler bilder av fölet, men de tycker jag förtjänar ett eget inlägg. Dyker upp när jag lagt in dem på datorn ikväll!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0