tjugoåttonde oktober

Vill ni veta vad jag gjort denna helgen? Jag har varit på min första rodeo! Vi åkte in torsdag kväll första gången. Hoppade in i duschen innan det var dags att åka, och när jag kommer ut står Katrina med ett gäng kläder i famnen. "Vi ska countryfiera dig" sa hon. Jag skrattade och bytte om, herre Gud!!!!! Utsvängda jeans, blus och blingskärp. Och folk går omkring såhär! Sen åkte vi iallafall in. Vi kollade på roping, campdrafting, bullriding, barrelracing m.m. och drack öl. nästa dag gjorde vi samma sak och gick på marknaden, och samma den tredje. Så himla roligt!
 
Jag i mina countrykläder
 
Blingbling!
 
Utsvängt skare va! Dock är detta största modemissen ever, sneakers istället för boots. 
 
Detta åt jag två av dagarna, friterad marsbar med glass! Mumma!
 
Roping! Här ska de fånga kon med ett rep från hästryggen, sen hoppa av och binda ihop benen. 
 
Roping
 
Klar!
 
Redo för bullriding
 
Elak tjur
 
Elak clown som var en del av nöjesfältet
 
Tyrone och Clay åkte radiobilar...
 
...och jätterutchkana
 
Jätteklubba
 
Jag köpte en jätteburk med fairy floss! Gissa va den kostade? 18 jäkla dollar, det visste jag inte från början och jag kunde inte säga nej när dom hade klättrat upp på en stege för att hämta den. Men fy så ovärt. Onödigaste köpet hittills, men å andra sidan är jag inte på rodeo så ofta. 
 
Det var det! 


Kommentarer
Pappa

Hej

Kul att se lite bilder. Jag såg inte så mycket via Skype.
Jag sitter här ensam hemma, med orkanen vinande runt knutarna.
Hoppas du har det bra. (vad är förresten Fairy Floss?)

/Pappa

Svar: Usch och fy! Låter inte så skoj... Dock är det väl lite mysigt?det är sockervadd!:)
vilsnaiaustralien

2013-10-28 @ 18:44:49
Linda

Åh va härligt se du fått roa dig lite nu efter allt slit...du blev ju skit snygg i cowboy stilen ♥
Kram på dej cowboy tösen ♥

2013-10-28 @ 22:42:56
Jennie

Alltså dem friterar verkligen allt här! Men marsbars låter ju gott ☺️👍
18 dollar för socker, dyrt kilopris! 😳
Ha det fint!! 😊

2013-10-30 @ 00:52:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0