tionde oktober

Dag 67 - 27 kvar
Idag började jag med att morgonfodra. Sen åt jag frukost själv och sen bar det ut igen. Tyrone åkte ner till åkern för att bala hö. Jag stannade kvar, gav hundarna och hästarna vatten, eldade skräp, och lite smått och gott. Sen kallade Katrina på mig, vi skulle också ner till åkern. Vi satte oss i bilen och åkte ner. Där hjälpte vi Tyrone att kratta ihop lite hö så de var lättare att ta upp med balningsmaskinen, och sen åkte vi upp igen. Sen mockade jag alla hagarna. Precis när jag var färdig var det dags att åka ner till åkern för att hämta upp alla 100 balarna. Jag och Tyrone lastade och staplade balarna, Katrina styrde lastbilen som vi lastade på och Thomas körde traktorn som drog lastbilen (lastbilen funkar inte. Men detta gjorde att vi bara behövde lassa på och inte av, eftersom lastbilen står i höskjulet). När vi äntligen var klara med det (och mina ben var totalt sönderrivna av höet) så var det dags för lunch. Vi åkte in till killarney för vi hade ingen el hemma så vi kunde inte laga mat här. Efter lunch åkte vi hem och hade resten av dagen ledigt (förutom att jag skulle kvällsfodra). Så jäkla gött! Så resten av eftermiddagen spenderades i min säng!

 

Har inga bilder från hölastandet (så intressant va det inte), så här har ni några bilder på en ponny som är här nu. Ni lindebolare, tycker ni inte han är lite lik molnet? Dock inte alls lika fin. Såklart.

 
 
 
 

 

 



Kommentarer
Miranda

Lite lik va han :)

2013-10-10 @ 15:05:20
lenasylfwander

Jo men Molnet var ju nästan svart, dock påminner den sneda bläsen om honom. Hoppas att du snart slipper att vara på farm o kan ha semester igen :)

Svar: Ja, och bra mycket finare än denna, den här ponnyn saknar det som gjorde molnet till molnet, glimten i ögat ;) snart så! Jag längtar!
vilsnaiaustralien

2013-10-10 @ 17:49:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0