sjunde oktober

Dag 64- 30 kvar
Igår fick jag en inneboende. Katrinas (jag gissar på runt 16 åriga) syskondotter är här (för gud vet hur länge) och hon skulle tydligen sova på mitt rum. Utan att fråga innan såklart. Så istället för att somna vid 20 tiden satt hon med lampan tänd till efter 21 och pratade med sin pojkvän i telefon om något så intressant som fotboll. När hon väl släckt kunde jag inte komma till ro och jag somnade inte förrän vid 22.30. Hämndlysten som jag är tänkte jag att "ja, vänta du bara. Mitt första alarm ringer 03.30, gissa vem som tänder lampan då?". Dock hade jag inte hjärta till det, men jag rotade och prasslade extra högt i mina påsar och lådor. Och borstade tänderna (finns det något mer irriterande ljud?).
Sen satte jag igång och morgonfodra och sen åt frukost själv. Sen var det dags att gå ut. Jag hämtade in ett gäng hästar, flyttade några till en annan hage, och mockade mina hagar. När jag tömde min första skottkärra ser jag något till vänster om mig. Då ligger där en Brown snake och solar!!! Den stirrar på mig och väser, och jag springer därifrån i panik. Mer om detta får ni läsa i ett annat inlägg.
Sen flyttade jag några fler hästar, sen åkte Katrinas syskondotter hem (tur att jag slapp dela rum med henne i en vecka). Och sen höll vi lunch.
Efter lunch (och min obligatoriska nap) gick vi ut igen. Tyrone red ett gäng hästar medan jag pysslade med annat. Fodrade hästar och städade upp och så. Sen blev klockan färdig för kvällen och det blev bilar på tv och mat i magen och sova ENSAM i mitt rum, skönt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0