nionde oktober

Dag 66- 28 kvar
Fyra himla veckor kvar!

Idag gick jag ut och morgonfodrade och åt frukost själv. Efter frukost så smet Tyrone iväg för att fixa och trixa på åkern så vi får något hö, och där stod jag och visste inte var jag skulle börja. Eller ja, jag visste att en häst skulle byta hage och att hagarna skulle mockas. Men Tyrone säger alltid till om det är någonting han vill att jag ska ha gjort innan han är tillbaka. Så vad gjorde jag? Jo, jag gick till mitt rum. Och tog en tupplur. Vid klockan 8 var han fortfarande inte tillbaka, men däremot Katrina som kom och knackade på min dörr. "Vad gör du, sover du? Du har massor att göra! Hagarna ska mockas och en massa annat, snart är Tyrone tillbaka och du har inte ens börjat!" Så jag svarade "nej, jag sov inte (hade solglasögon på mig så det fanns inte en chans att hon kunde se det) och jag var precis påväg ut (vilket jag faktist var). Blir så trött. Jag jobbar dagarna i ända och hon sover precis hela tiden och är så jäkla lat, och när jag för en gångs skull inte har något att göra så jagar hon mig. Kan också tillägga att under tiden dom väntade på att jag skulle börja så mockades inte en enda hage.
Nåja. Ut och släpa hästkräket från en hage till en annan, elda ut skräp, MOCKA HAGARNAAAA!!!!!, hämta hästar, duscha en häst osv. Till slut blev klockan lunch, och det blev hämtmat. Mackor och pommes, ööööh.
Sen efter maten så vart det ut igen, hämta hästar, sadla, ta ner till arenan där Tyrone tränade dom på en mekanisk ko. I princip en ko gjord av tyg, på en tvättlina som man styr fram och tillbaka. Sen blev det mörkt innan vi var klara, som tur var hade Katrina gett mat till hälften av hästarna (dock inget kraftfoder) så jag hade inte så mycket att fodra ut. Sen efter det var det kvällsmat och sen HOPP i säng.

 

 Ser ni den vita boxen? Den är motorn. Den gröna grejen än kon. 
 
Jag var som vanligt kofösare!


Kommentarer
Linda

♥♥♥♥Kram♥♥♥♥

Svar: Kram!!! ❤️
vilsnaiaustralien

2013-10-12 @ 08:03:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0