Jag lever!

Alltså, snacka om att jag har varit frånvarande! Men det har varit ett gäng låååånga dagar (igår kväll var jag t ex inte färdig förrän 19.30, och efter det skulle det duschas och äta middag och hinna sova innan klockan ringde klockan 03.00). Ja, har jag föresten sagt det? Jag börjar kl. 04 (!!!!!) på morgonen. Alltså jag ska vara färdig och UTE klockan fyra. Gissa om jag dör varje morgon klockan ringer? Nu är det dock inte långt kvar. Det är den första november idag och den 6e åker jag. I morgon kommer en ny backpacker från Nederländerna som jag ska lära upp. Det känns väldigt vemodigt att snart åka. Har kommit Katrina och Tyrone så nära nu, och de kommer att vara saknade! DOCK vill jag ju påpeka att jag inte kommer sakna jobbet. Fodra hästar och mocka hagar. Alltså, aldrig igen! Men snart kommer den nya tjejen och oj vad hon ska få jobba. hehe.
En annan sak dock. Tyrone frågade igår (eller ja typ) om jag kunde följa med honom på tävling till rockhamptons. Den är från nästa fredag (och jag åker onsdag). Lite dumt att jag redan köpt biljett och grejer. 
Tror dom kommer sakna mig med! Och jag undrar vad dom kommer berätta om mig till de andra backpackarna (jag har hört alla möjliga historier om föregångarna till mig). Troligtvis att jag är snickersberoende med spindelfobi med ett konstigt skratt som går runt med ett hästflugskydd runt huvudet vid sen morgonfodring för att hindra de äckliga flugorna från att krypa över hela mitt ansikte. Och att jag är döv (säger "huuh?" Typ hela tiden. Har fortfarande inte efter fem månader i detta land lärt mig säga "pardon"). 
Nåväl. Nu vet ni att jag lever iallafall. Och att jag har ROLIGT på jobbet!


Kommentarer
Linda

♥♥♥ Lycka till nu med dina nya ävenrtyr!!!!!!! Fan va grym du har varit som fixat det utan att ge upp även om du haft det så jäkla tufft!!! Imponerande gjort :-D
Största kramen till dig nu ♥♥♥

2013-11-04 @ 06:18:13
Inga-Britt

När du beskrev din dag med alla hagar och långa dagar kom jag verkligen att ännu mer beundra din uthållighet!Snyggt skärp det kan nog användas på enkla klänningar oxå! Packa ner lite solvärme i säcken att plocka fram här hemma. Kram från ett kallt och regnigt Eken!

2013-11-05 @ 17:51:10
Miranda

Vad händer med uppdateringarna! Kom igen sanna vi vill veta allt! Varje dag, hela tiden! <3

2013-11-05 @ 18:02:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0