första oktober

Dag 58 - 36 kvar

Första oktober!!!! Äntligen!!! Nu är det bara denna månaden kvar plus några ynka dagar i början på nästa månad.och idag går flyttlasset tror jag för mamma och pappa och de blir farhults-bor. Bara en sån sak!

Jag började en kvart tidigare än vanlig idag. Japp, jag gick ut 04.30 av egen fri vilja. Vet dock inte om det var värt det. Jag gillar att vara färdig i tid, men sen får jag sitta och vänta på att Tyrone ska vakna. Helst hade jag morgonfodrat och kvällsfodrat på samma gång, gått och lagt mig och sovit tills det var dags för nästa fodring. Vid närmare eftertanke hade jag helst velat ha alla dagar lediga. Men tyvärr så fungerar det inte så.
Sen vart det iallafall frukost (toast med sylt och en sån liten yoghurt på burk... Mjölken var slut så det fanns inte så mycket alternativ). Sen vart det ut igen.
In med hästar som skulle ridas, mocka hagar och fylla på vatten. Det var min melodi fram till lunch. Vid lunch gick jag och la mig och sov i en halvtimme sen gick vi ut igen vid 14.
Sen var det hästar som skulle ridas av Tyrone och jag gick och fodrade och sånt som jag brukar. Sen var det kvällsmat nere hos Sue och Thomas. Och sen hopp i säng!

Sen vid 20 kom det värsta stormen, herre Gud. Tydligen är det väldigt vanligt under våren, och 30 stormar är beräknade att svepa förbi under våren. One down, 29 more to go!



Kommentarer
Linda

Åh sanna..... dem spelade på radion idag... "dansa..pausa...." du vet låten vi hoppade rumpan av oss till ...på bästa grymaste festen..... ;-P fick gåshud .. saknar dig tösa..... sen lyssnade jag på " vart du än går" då tänker man så jävla mkt på dig!!!!! Hoppas Lindzki kan vara ett liten tröst om du har en dålig dag ♥♥♥ kram

2013-10-02 @ 20:00:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0