femte oktober

Dag 62- 32 kvar
Idag var min day off! Jepp. Så det innebar, upp och fodra vid halv 8. Gå in och äte frukost. Gå och lägga mig en stund till. Gå ut och flytta på fyra hästar som skulle över till en annan hage för att äta gräs. Gå och lägga mig igen tills det var dags att ta tillbaka hästarna. Trodde jag.
Precis när jag hunnit somna, sovit i kanske en tjugo minuter, kommer Katrina och knackar frenetiskt på min dörr. Jag öppnar, yrvaken, varpå hon slänger ur sig "Hade Queen en massa knölar på sig när du morgonfodrade?!"
Jag- "Vadå knölar?"
Katrina-"Ja, knölar. Kom och titta själv"
 
Så jag, arg som ett bi för att jag blivit väckt, travar ut till hagen och ser att hästen har fått en allergisk reaktion. Katrina åker iväg till veterinären för att få en spruta, medan jag, Tyrone och Clay står och glor på denna häst i en halvtimme.
Efter ett tag frågar Tyrone försiktigt "ehm. Låg du och sov?"
Jag- "Ja.. det gjorde jag"
Jag- "Hemma försöker jag sova 10 timmar per natt. Plus att jag sover på dagen"
Tyrone- "10 TIMMAR?! OCH PÅ DAGEN?! Hur får du någonting gjort?"
Jag-"Det får jag inte. När jag är ledig sover jag. Det är det mina lediga dagar är till för. Sömn är väldigt vilktigt för mig. Du ser ju själv att jag somnar varje lunch."
Tyrone-" Hehehehehe, ja."
 
Efter att hästen fått sin medicin gjorde sig familjen iordning för att åka på bröllop. Vilket innebar att jag var ensam hemma. Så jag röjde i mitt rum, dammsugade, tvättade kläder, tog ner gardinerna och tvättade dom (de var fulla med spindlar), hittade en dörrmatta att sätta alla mina skor på. 
Sen pratade jag en lång stund med Regina i telefon, vilket alltid är skoj.
Vid 17 tiden kom Sue och knackade på min dörr. Hon frågade om Katrina hade gjort någon middag till mig. Nej, svarade jag, varpå hon svarade "Vilken jäääävla BITCH! Hon är så lat så det är helt sjukt. Varför hon är Tyrones val har jag innen aning om. Jag blir så förbannad på henne". Hehe, inte bara jag som tycker så.
Så jag blev iallafall inbjuden till hennes hus för kvällsmat. Där åt vi kyckling kebab och glass och kollade på Ella Enchanted, bra kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0