andra oktober

Dag 59- 35 kvar
Vet ni? I helgen ska jag vara ledig, både lördag och söndag. Japp, det sa Tyrone igår iallafall. Och vet ni vad han mer sa?
Tyrone- Alltså, hur långt har du kvar nu, en månad? 5 veckor?
Jag- Jo, 5 veckor
Tyrone- Längtar du härifrån?
Jag- Alltså jag längtar att få träffa min kompis!
Tyrone- Haha, det va ett fint sätt att säga det
Tyrone- Du måste vara galen som gör detta. Absolut galen. Eller ja, kanske inte. Men det hjälper att vara det.

Hehe. Jo tack. Han har rätt schysta kommentarer ibland. Under mina två första veckor frågade han mig ett par gånger "Är du trött på det än? Jag förstår dig om du är det. Jag blir trött på det".

Fodrade iallafall hästarna som vanligt och gick sen in för frukost. Sen ut igen och ta in hästar som skulle tränas på korna. Efter vi gjort det duschade jag den och släppte ut dem, sen åkte Tyrone och sådde på ett par åkrar medan jag mockade hagarna. Något som normalt tar mig ca 45 minuter om jag får jobba ostört tog mig idag dubbelt så lång tid. På grund av bristande intresse. Idag kände jag mig galen för att jobba här. Sen blev klockan äntligen lunch, och vi gick in.
Efter lunch gick vi ut som vanligt. Jag och Thomas lastade av ett ton kraftfoder. ETT TON!!! Och efter det gick allt fel. Hästarna rymde, sprang sönder staket, hoppade över grindar, jag blev trampad på foten, hundarna skällde, hästarna krånglade. Och i den stunden tänkte jag, vad fan gör jag här?!
Men jag blev iallafall färdig till klockan 18, gick in och duschade och åt kvällsmat, och vid 19 gick jag ut till mig säng.

 

 Road Joe får manen tvättad
 
Ett ton pellets!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0