Tävlingsdags

Första natten i transporten avklarad. Tyrone flög in och ut ur transporten för att den inte var i level, så han försökte fixa till det så han kunde sova. Jag vaknade vid 3 för att jag behövde gå på toa, och då går inte dörrjäkeln och öppna! Så jag svär på svenska, väcker Tyrone, kommer tillbaka för att sedan inte kunde stänga dörren!! Somnade om och vaknade vid 5 av mig själv. Låg kvar i sängen i en timme för att sedan äta frukost.
Förmiddagen var lugn, mockade hagar och fodrade och fyllde på vatten. Gick sedan runt på marknaden ett tag och sen gick jag tillbaka till vårt camp. Under tiden red Tyrone hästen som ska säljas (som vi kallar "the grey mare". Jag tycker det är fult så jag kallar henne gandalf), och sen tvättade jag henne och satte henne i säljstallarna. Efter det höll och på att dö för att det var för varmt. Fick huvudvärk och blev tjurig och försökte sova men det gick inte för det var för varmt.
Senare under eftermiddagen började campdraft tävlingarna. Tyrone tävlade rooster först, men det gick inge bra. Kon smet iväg och han blev utesluten, så gissa vem som var tjurig sen? Jag försökte muntra upp med pepsi och dåliga skämt. Senare var det dags att tävla pumpkin, vilket gick sådär. Uteslutning nummer två för att han missade sista hindret. Sen var det dags att rida sista hästen, som visade sig vara halt, så han strök sig. Vi gick och åt middag istället, lyssnade på en urusel musiker som försökte sjunga covers, och drack öl och Jim beam. Så det blev en himla bra kväll trots den kassa dagen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0