Regnskog och tårtkalas

En dag i Cairns
 

Idag blev vi väckta av ett vrålskrik som löd "NOOOOO!!!!!!!!!". Killarna i mitt rum hade prioriterat en utekväll istället för att vakna i tid till sin whitewater rafting. Så efter det var jag och Emilia vakna. Så vi stannade kvar i sängen och skrattade så tårarna sprutade hela morgonen. Sen vid 11 gick vi upp, gick till det svenska caféet och åt frukost. Det blev köttbullsmacka och kladdkaka och chokladbollar och en hjortronsgrotta för min del. Så jäkla mumsigt! Sen gick till Emilias KATASTROF hostel så hon kunde få alla sina saker (typ medicare och sådant), sin väska, och sen checkade hon ut. Hon ska smugglas in på gilligans och bo som en gypsy.
Nåväl. 

Vi blev uppringda av Justin och Jarrin som frågade om vi ville följa med till regnskogen. Javisst ville vi det! Så vi satte oss i bilen, åkte ut till regnskogen och drack öl och badade i vattenfall. Så himla fint!
Sen åkte vi vidare hem till Justins mamma där det bjöds på passion pop och rödvin (vi blev ditlurade). Vi satt och pratade och en kookaburra landade på min arm!!!
Sen åkte vi till gilligans, tog varsin tupplur och gjorde oss sen iordning för att gå ut. Vi gick och åt sen köpte vi en tårta till Kalle som bodde i vårat rum fyllde år! Sen gick vi ut, en hel del dramatiska saker hände och en kille i vårat rum spydde ner HELA SIG SJÄLV OCH SIN SÄNG. Alltså jag kunde knappt stå upp så mycket jag skrattade.

 

 Köttbullsmacka
 
Emilia äter räkmacka
 
Efterrätt!
 
Glada tjajor i regnskogen
 
 
 
Justin var där!
 
Jarrin också
 
Här badade vi!
 
Tillbaka på gilligans! Emilia lockade mitt hår
 
Kalle med sin tårta!
 
Se så fina!
 
sen hände detta 
 
Fortfarande fina! Emilia, kalle och Andrew (spypojken)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0