Packa packa

Idag började vi tidigare än vi gjort innan (har varit rena semestern med regn och Tyrone som har varit sjuk). Så vid 04.30 fodrade vi, sen sadlade vi hästarna och tog ut korna. Vi tog dom till ett fält där Tyrone kunde träna en av sina hästar på korna. Sen fick de gå och beta tills vi kom hem igen vid halv 10. Under tiden Tyrone tränade plockade jag en bukett blommor. Dock blev de andra inte så imponerade då det tydligen bara var ogräs jag drog med mig hem, men jag fick ändå Katrina att sätta dem i en vas. Nu står dom inne i huset på ett bord, tjusigt! Efter de mockade Emilia hagarna medan jag tvättade ett gäng hästar. Lyckades även bli biten av en häst. Sen varit det lunch. Efter lunch kom en ägare hit för att hämta en av hästarna (den bitande saken), och Tyrone sa att vi inte behövde vara med på det, så jag och Emilia gick och la oss en stund. Vid klockan 3 kom Katrina och knackade på dörren, då var det dags att vakna.
Jag gick ut och tvättade en massa benskydd som ska med imorgon, Emilia hängde upp tvätt och fyllde på vatten till hästarna. Sen spenderades resten av eftermiddagen med att packa allt som ska med imorgon till Dalby. Tre hästar ska tävlas, en ska säljas, Tyrone ska tävla och jag ska följa med som hästskötare. Något jag aldrig har gjort innan. Får se om jag överlever eller om Tyrone tröttnar på mig och tar kol på mig. Jag har iallafall en taylor swift skiva i bilen som vi ska lyssna på i bilen heeeela vägen (Tyrone säger att han ska ta sönder den. Jag ska övertyga honom att bli t-swift fan). Min väska är även packad med en massa hemska kläder jag måste ha på mig för att visa mig representabel, så det är väl bara att bita ihop dessa fyra dagarna. Dagens outfit kommer, jag lovar! Så imorgon börjar vi 04.30 igen, heja heja!

 

 Tyrone tränar Pumpkin på en ko
 
Jag på Rancho med min bukett


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0