Lantisar

Som sagt är både jag och Emilia på landet och jobbar nu. Vi har gjort om inne i containern med två sängar, en fåtölj, flyttat runt byråerna och satt dit en liten lampa. Nu ser det riktigt mysigt ut!
Vi åkte från Cairns i onsdags (gissa vem som tappade bort sitt pass? Tur att jag hittade det igen i min ryggsäck!) mot Brisbane där vi sedan tog bussen till warwick. Under bussresan åkte vi igenom en storm, och tydligen hade det stormat nästan alla dagar som jag varit borta. Väl framme i warwick väntade vi på att Katrina skulle hämta oss, sen köptes det KFC och vi drog ut till gården.
Dagen efter gick vi upp och fodrade, sen åkte vi och kollade på lastbilar i toowoomba! Det blev en hel dagsutflykt. Sen de andra dagarna har vi hittills roat oss med att fodra, städa, mocka och passa kor. Jag och Emilia tar ut korna mellan (ungefär) 06.00-10.00 och sen på eftermiddagen igen. Att sitta och kolla på kor och använda hästarna som soffor är vår nya grej.

 

 På flyget!
 
Emilia och Clay på lastbilsjakt!
 
Katrina var med,
 
Och Tyrone också!
 
Vi!
 
Emilia är lika trött som jag brukade vara :)
 
Vårt nöje. Se på kor medan de äter och se till att de inte går över vägen
 
Ibland tar vi lite paus. Här är Emilia och Rancho


Kommentarer
Miranda

Skulle ni inte plocka frukt?

Svar: Jo! Men de ville inte att jag skulle åka och så gav dom Emilia jobb, så vi tog den enkla vägen:)
vilsnaiaustralien

2013-11-18 @ 09:28:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0