dagens dagens dagens

KNACK KNACK KNACK!
Vid kvart i tre i natt knackade det på dörren. Det var Katrina, "kan en av er gå in och sova hos Clay så jag kan ta Tyrone till sjukhuset?". Japp, jag fick hoppa in och dela säng med en sparkande 3åring. När jag vaknade på morgonen hade jag väl två dm av sängen att sova på. Jag passade Clay medan Emilia gick och morgonfodrade, sen kom hon in och jag gick ut och mockade och fyllde på vatten. Vid lunch kom Katrina och Tyrone tillbaka från sjukan, och jag och Emilia gick och la oss för att vila. Vid kl 15 gick vi ut för att fodra innan det började regna, och vi hann precis klart innan himlen öppnade sig. Lyckades även prata med mamma en stund på Skype, mycket fint.
Sen gick vi och lossade lite hö, sen gjorde vi oss iordning för kvällen och åt kvällsmat och kollade på "man of steel". Tyrone vart lite piggare på kvällen (de vet inte vad som är fel på honom, typ huvudvärk osv) så det vart ju bra. Imorgon kanske vi slipper barnvakta och jobba som vanligt, vi får se.
 
Vi två! Föresten, fighten om ACn fortsätter. Nu efter kvällmaten när vi gick tillbaka till vårt rum hade Emilia haft den igång. Vilket innebar att det var ca tjugo minusgrader i rummet. Jag battlar tillbaka med värmefläkten. Fortsättning följer.
 


Kommentarer
Sivan o Päran

Hej på dig Sanna!
Vi tackar så mycket för de roliga o fina vykort Du skickat det är snällt av dig att tänka på "di gamle"!
Vilket äventyr du är ute på!
Skulle skrivit lite till Dig tidigare men bättre sent än aldrig!
På ditt senaste vykort där Du ligger o slöar i gräset vid vägkanten så tycks det se ut som det är en orm i gräset vid dina fötter!
Men den är "nog" inte så giftig!!!!!!!!!
Här hemma så är det gråtrist väder men det brukar det ju vara så här års.
Blir avundsjuk på hur fint väder Du har där!
Men nu lackar det mot juletid och allt det mysiga det för med sig som tex. advent, lucia, lussekatter, pepparkakor, gran, julklappar, snälla barnbarn när tomten kommer, julskinka, lutfisk, brunkål,
sillsallad, ris ala malta, knäck, etc etc.
Du längtar väl inte hem till det????
Sen har vi ju förstås 4-5 månader snöskottning, puh !
Följer din blogg med spänning för att kunna läsa om alla "hyss"
som Du hittar på och att få se roliga foton Du lägger in.
Trots att Du har det jobbigt ibland så verkar det som Du har dubbelt så kul!
Måste vara fantastiskt att få uppleva det Du gör på denna "lilla" världsdel.
Ha de bra Sanna o var rädd om dig, skriver mer nästa gång!
Se upp för CD!
Hälsningar från Sivan o Päran

PS. Det där med ormen på kortet ....ja det vete tusan om det inte.....är så.... eller inte......

2013-11-22 @ 20:38:35
URL: http://digamle.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0