Back in cairns!

Vet ni? Jag är i Cairns. Igår packade jag undan i min container, vid 12 åkte vi mot bussen och kvart över 13 satt jag på bussen. Sen åkte jag till flyget (som jag var nära på att missa. Hur? Inte för att jag inte var i tid, utan för att jag var i min egen värld. Japp, jag vaknade till liv när dom ropade upp mitt namn i högtalarna. Jag slapp iallafall stå i kö, bara hoppa på direkt) och sen var jag framme i tropiskt varma cairns. Jag tog shutteln till gilligans och checkade in. Jag öppnade dörren till mitt nya rum, där jag blev mött av 3 killar och en tjej. "Vill du ha en drink?" Var det första som sades när jag kom in. Självklart! svarade jag. Det blev början på en bedrövlig natt. Eller ja, det var väl okej. Dock fick de för sig att bjuda mig på drink efter drink, och för en som i princip inte druckit en droppe på tre månader, så ni kan ju gissa hur det gick. Alltså, jag hade minnesluckor innan jag ens kommit i säng.
Nåväl, de jag kommer ihåg var skoj, men nu ska jag hålla mig till passion pop och INTE dricka goon.

Idag vaknade jag vid 10 och ville dö. Låg kvar i sängen en timme till, sen bestämde jag mig för att tvätta. Kollade på Kevin hart (stå upp komiker som är hysteriskt rolig, youtubea "Kevin hart seriously funny" tips tips) och gav mig sedan ut på en promenad till central station köpcenter. Där hittade jag de två saker som jag hade på min "måste köpa" lista, shorts och ballerina skor! Efter det gick jag hem, och sedan plingade telefonen. Det var Justin som sa att han och Tooney var på gilligans bar! Dessa två grabbar mötte jag och Michelle i USA när vi var där. Vi tog varsin öl och sen åkte de vidare och jag gick tillbaka till rummet. Så, nu är klockan halv sex, och jag vet fortfarande inte vad jag ska göra ikväll. Antagligen blir det ut och dricka öl med mina grabbar!



Kommentarer
Jenny

Ha ha ha vilket miljöombyte😜 partaja du på, det kan väl du vara värd efter allt slit🍻

2013-11-07 @ 16:30:37
URL: http://jennymitti.blogspot.com
Pappa

Hej, skönt att höra att du är vid liv, och tillbaka i civilisationen.
Glöm inte att blogga nu även om du har ett späckat program.
Ha det så kul nu.

/Pappa

2013-11-07 @ 20:51:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0