a list.

Äh vet ni vad? Idag hände inget speciellt alls. Jag tycker vi kör en liten lista istället. 

 

Hur gammal är du?

- 24. Fyller 25 alldeles strax, hur sjukt är det?

 

Hur gammal känner du dig?

- I don't know about you, but I'm feeling twentytwooo!!

 

Hur ser du ut just nu?

-Ni får nöja er med en bild från innan. Här ser man även frillan!

 

Vad har du gjort i dag?

- Jobbat. Urusel dag där massor har gått fel och värsta stormen har dragit förbi. Men det ordnade upp sig med en Adam Sandler film och pop corn på kvällen.

 

Vilken film såg du senast?

- Just go with it tror jag att den hette, bra grej de där! Adam Sandler får mig alltid på bra humör.

 

Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?

- Alltså, att vara iväg i ett land utan årstider (de säger att de har årstider och blablabla, jag säger att de ljuger) gör att man saknar allihopa. Våren har sin charm där allt börjar växa till liv, sommaren är alltid bra när man kan vända på dygnet och dricka öl på uteserveringar. Hösten där allt brinner i guld och rött och man får vira på sig sin halsduk och vintern med snö och pulka och jul. Bara det är ORDENTLIGA årstider så älskar jag allihopa.

 

Beskriv platsen du befinner dig på just nu?

-Mörkt. Ligger i sängen i vår container, det enda jag ser är min mobil som jag knappar på och det enda jag hör är Emilia snarkandes bredvid.

 

När vaknade du i dag?

- Första alarmet ringde 06.00. Sen att jag inte gick upp förrän 06.55 är en annan femma.

 

Vilken är din favorithögtid?

- Julen, utan tvekan.

 

Vad lyssnar du på just nu?

- ZzzzZZZZZzzzzz (Emilia)

 Vi två idag 

 

Har du någon gång brutit ett ben?

- Ja. Eller ja, jag har haft en spricka i armen en gång. Jag skulle prova att åka snowboard, stod stilla i slutet av barnbacken, trillar baklänges och tar emot med min arm. "Nej, den är inte bruten" sa doktorn. Sen röntgades det och jag fick åka hem med en gipsskena. Man kan säga att snowboard inte var något för mig.

 

Snarkar du?

- Hehe. Ja, det skulle man kunna säga. Jag trodde inte att det var så illa, men det har blivit väl bekräftat att jag gör det. En tjej spelade in mina snarkningar på farmcamp för att visa mig hur illa det var, och Esben sa att han kunde höra mig snarka på surfcamp, trots att vi sov i två skilda stugor. Dessutom får jag alltid höra av mina roomies på alla hostel jag kommer till att jag snarkar. Sist var i Cairns där en av killarna var övertygad att det låg en stor man någonstans i rummet och sov, så var det jag.
Min mamma fick mig att operera mig för att det skulle hjälpa. Gick sådär.

 

Vilket stjärntecken är du född i?

- Stenbock.

 

Vad sa du senast?

- See you tomorrow! Till Tyrone, Katrina och Clay innan jag gick ut till mitt rum.

 

Vad köpte du senast?

- Alltså. Jag tror det var ett Big Mac meal. Handlar inte så värst mycket eftersom jag är på landet. Men imorgon bär det in till stan. Ska nog festa till det med lite tandkräm och choklad, woooop!

 

Hur många gånger har du flyttat?

Okej. Nu ska vi se. Nä, för många gånger. 10 kanske? 15?

 

Vad åt du till frukost?

- WEETBIX!!! Alltså jag skojar inte, alla ni där hemma, köp köp köp! 4 stycken, mjölk på, in i micron, sen socker. Så gott!


Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?

- Precis bredvid huvudkudden. Har cirka en miljon alarm som ringer på morgonen. Hade varit bra om jag kunde lägga den en bit ifrån mig så att jag faktist gick upp när klockan ringde, men då hör jag den inte och fortsätter sova. Stackars mig.

 

 

Vad är din bakgrundsbild på mobilen?

 detta:

 -Två av de finaste personer jag vet. Min kloka, vackra mamma som lyssnar på allt trams som jag babblar, som inte dömer (för jag vet att, även om det har tagit lång tid att erkänna, jag är precis som henne. Att varenda känsla och infall och ryck jag får vet jag att dessa tankar och idéer har cirkulerat i ett annat huvud och alla känslor har sprungit runt i en annan kropp, hennes). En mamma som jag har skrikit och gapat och gråtit åt för att vägra inse att jag är precis. som. henne. 

Och min pappa. Min pappa, min hjälte, min trygghet som är min förebild alla dagar i veckan. En som jag vänder mig åt när jag behöver råd och tro och som jag vet alltid alltid alltid står där hur galen jag än kan vara. Och dessutom har han sjuk humor, och det är alltid ett plus, eller hur?

Mina hjältar. Varje dag och i varje andetag.

 


Är du blyg?

- Ibland är jag ganska blyg. Men oftast inte.

 

Vad heter du i andranamn?

-Kristina. Och sen heter jag Marianne också. Och så Tjörnhammar såklart. Och Sanna. Tyrone frågade mig om mitt fullständiga namn för några dagar sen. Han tappade hakan, och frågade om han fick kalla mig Sanna Thorhammer istället, han kollar på för mycket film.

 

Har du, eller har haft, något smeknamn?

- Njä, inte direkt. Fast här kallar dom mig Sana Banana. Och Michelle kallar mig Sanfrancisco eller sanfran eller frännie. Och Elina säger ibland udd. Men för det mesta är det Sanna.

 


När sov du senast på golvet?

- Inatt. Men på en madrass. På en sängstomme. Hehehehheh rolig tjej osv osv

 

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

- Detta är sjukt, men jag klarar mig numera på typ 6 timmars sömn. Det är helt galet. Men vanligtvis, speciellt när jag är hemma i Sverige och jobbar och så, minst 8.

 Jag tar en tupplur
 
 
 

 



Kommentarer
linn

du är fin du, syster yster.

Svar: Du med <3
vilsnaiaustralien

2013-11-23 @ 23:45:42
Mamma

Älskade,fina Sanna, vad vi saknar dig!! Kom på att du varit borta 7 månader på onsdag! Helt sjukt länge!! Och du kommer inte att vara hemma i jul!!!! Tur att du har Emilia där och att det finns Skype! P

2013-11-24 @ 08:28:59
Mamma

Ja,ja, jag överdriver ofta..... 6 mån skulle det stå P😊

2013-11-24 @ 08:48:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0