25e november

 
 

25e november, grattis till alla er som får normalt utbetald lön! Här får man betalt per vecka, eller som vi, en klumpsumma. Har ni börjat köpa julklappar? Föresten, SJUKT DÅLIG respons på önskelista-inlägget. Här är vi generösa och gör det lätt, så får man inget tillbaka ;)

Annars då? För att sammanfatta denna dagen:

  • Hovslagaren var här
  • Clay red Rancho
  • Clay hade stridsmålning av solskydd, jag fick likadan
  • Emilia blev sjuk (gluten och nyklippt gräs)
  • Vi tog ut korna
  • Vi hämtade hö hos grannen
  • Jag föråt mig på choklad
  • Vi hämtade en get

Låter det spännande? Nja, men en rätt vanlig dag på landet. Om några dagar åker jag och Tyrone iväg till en liten stad två timmar bort. Vi ska vara iväg från torsdag till söndag på tävling och försäljning. Emilia stannar hemma med Katrina och ser till de andra hästarna. Så det ska nog bli skoj!

 

 Krigarclay
 
 

Föresten, detta är en bild från härom kvällen. Jag bad Emilia släcka lampan (läs jag skrek "ETTA INTE SLÄCKA!!!") varpå Emilia lugnt svarade "jag har redan släckt", och jag ser detta. Touché. 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0