Vintern är här!

Herre Gud! 
Hemma innebär 18-20 grader värme och sol, här är det kalla vindar och kyla. Vintern har börjat på riktigt. Sen jag har kommit hit har jag bland annat fått införskaffa uggs, en mössa, en halsduk, fler tjocktröjor och idag skaffade jag även en vinterjacka! Herre min je. Men det positiva är att jag hittade den på megarea inne på esprit. 59 dollar istället för 230, fint!:)
imorgon är det in till stan igen som gäller, har bokat tid för mitt medicare card. Vill gärna ha det fixat innan jag börjar resa runt en massa. Snart har jag bott i Australien i en månad, knasigt va?
 
 Jag i ny mössa, halsduk och vinterjacka! Här ser man även mitt nya iphonecase, det är en björn med kostym, fluga och hatt. Hur fint?!
 
 lager på lager på lager. Jag lär inte frysa.
 
 Mina supermysiga uggs! Har säkrat alla knappar idag à la husmorstyle, 3 vuxenpoäng


Kommentarer
linda

Är det kallt där borta? Va gossigt varmt och snyggt klädd du är... :-D Trodde det var skit varmt överallt där borta i Australien ;-P

Svar: Brrrr det är kallt! Men om en vecka flyger jag norrut, och då lämnar jag vinterkläderna på kontoret. Men när jag är på farmen kan det gå ner till minusgrader på kvällarna! I Sydney går det ner till dryga 10 grader...
Sanna Tjörnhammar

2013-06-19 @ 15:31:34
linda

Åhhh du som är såååå frusen av dig...hihi.... föresten om du är längre på ett ställe... kan du kanske skriva adressen dit ifall man skulle råka orka vara lite kulturell och vilja skicka ett handskrivet brev..... minns när jag var borta i ett år i stockholm så brev växlade jag med en vän... ohhh det är så jäkla kul läsa dem idag...... i dagens läge hamnar ju allt på datan o blir inte så personligt då :-P ♥ Hakonamanta.... Glad midsommar på dig nu imorgon... bjud dem på sill eller surströmming vet ja...haha ♥ kram ♥

Svar: Haha eller huuur! Jag åker ju till Cairns om en vecka knappt, men jag har alltid adressen till work and travel som man kan skicka till :)Work and travel
59 Goulburn Street
2000 Sydney, New South Wales

Glad midsommar min kära! Ta det lugnt med små grodorna nu med foten ;) Stor kram <3
Sanna Tjörnhammar

2013-06-20 @ 05:26:53
Michellinow

Fraaaanny!!!
Du är förjävla saknad! Kan bara säga fy fan för småsyskon (yes offense Paulina och Emma). Långt ifrån lika allvarligt men blev lämnad i sticket av P för en vecka sen också precis innan ett jobb vi skulle på. (Lite tröst?) kanske inte, skit samma! Du fixar det ändå, för du är så bra och det ser ut till att gå grymt för fan! Midsommar imorgon och jag önskar såklart att du varit här i egen högperson och firat men du är här in spirit och kommer fira järnet! Vill du ha tips uppåt så bara hör av dig! Jag har viber och allt det där and I'm expecting a call!!!! Eller sms:) här nere är lika kul som vanligt dvs här händer nada så här ska man ifrån.. Ifall du vill ha en update eftersom jag inte bloggar, tänkte jag;) well, där var mitt liv.. Som du förstår så saknar jag dig iaf<3 fridens liljor ;) Nils hälsar (fast han sover just nu:p) glad midsommar sanfran, kör hårt nu!

Svar: Michellinooooooooooooow!! Saknar dig med <3 Haha ja eller hur, vi säljer dom på blocket. Kanske får en femma eller två om vi har tur ;) Det är bara dra fram skype så kan jag vara med, hahaha! OOOOOOOH, så du använder viber?! det är myyycket bra att veta. Skickade meddelande till Linn, vilket stod att hon hade viber, så hade hon inte det på den mobilen hon har nu:P skumt. Men lätt! Har du några feta Cairns tips? Det enda jag vet är att jag ska bo på gilligans och ta dykcert. Förhoppningsvis. Saknar dig med en massa bästa michellinow, hälsa nils! Kärlek<3
Sanna Tjörnhammar

2013-06-20 @ 08:17:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0