tjugoandra i sjätte

Goddag goddag!
Är ni bakis idag? Inte jag! Var inne i stan till runt 20, sen åkte jag hem igen. Var på scubar och käkade gratis pizza, sen gick vi till sidebar för en drink. På scubar firar dom midsommar idag, en dag för sent! Jag frågade varför dom inte firade på den riktiga dagen, igår, varpå han svarade att "vi är på andra sidan jorden, vi är lite bakvända". Jahapp.
Vilken morgon dock.... Jag vaknade halv 6 av att Luna stod och skällde utanför min dörr, i en timme! Så.himla.störigt. Funderade på att säga till hundrackarn, men så tänkte jag att om det var en tjuv så är det rätt bra om hon skäller. Dock tror jag mer att det var en wallby eller något. När väl byrackan tystnat så började kookaburrorna att köra igång sitt race. Dom har väckt mig varje morgon runt 7 med sin skönsång. 
Förresten är det helt sjukt vilket djurliv här är. Istället för ekorrar hoppar det runt possums i träden och snor mat om man lämnar det framme, och papegojor och kakaduor som flyger runt istället för gråsparvar och skator. Rätt häftigt!
 
Här är surfcamp Sam. Han bodde bakom en surfbräda som hängde i ett tak, och kom fram och letade efter mat när han trodde att ingen kollade.
 
 Och här är ett gäng kakadour vi gick förbi när vi var i Palm Beach. Hur knäppt?!
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Linda

Go mörra gomörra i ottan..... här e re inge bakfylla utan sjuk träningsvärk i kroppen av skuttat på kryckorna.. Ha en toppen dag ♥

2013-06-22 @ 07:54:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0