Strandvandringar och stadspromenader

Igår åkte jag in till city. Försökt vara duktig och fixa mitt bankkort som skulle vara leveransklart 5-7 arbetsdagar efter ankomst, men det hade inte kommit. Fixade iallafall internetbank och tjofräs och gick sedan för att möta Becca. Vi möttes på Wake Up!, tog en fika, sen mötte vi upp ett gäng från UltimateOz och tog bussen ut till Coogee. Väl framme där började vi promenera hela vägen från coogee till Bondi. Vi såg valar (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) som hoppade i vattnet, och jag såg det lilla huset där hunkarna från Bondi rescue sitter och lurar. 
Efter det bestämde jag och Becca oss för att stanna kvar i city (eftersom vi båda typ dör ute på landet) så vi gav oss ut och shoppade tandborstar och checkade in på wake up för en kväll! Mat och öl på sidebar, sen iväg en sväng till scubar, för att sen gå tillbaka. Fin kväll!
Idag gick vi upp vid 9, checkade ut, och gav oss iväg på stadsvandring (ni kan ju tro att mina ben är döda nu). Från central station ut till darling harbour, millers point, the rocks, under harbour bridge, fram till operahuset, genom the royal botanic garden tillbaka till wake up, herre gud va! Tappa nästan andan av att skriva, hoho!
 
På väg från Coogee mot Bondi. Härifrån såg vi valar som hoppade!
 
Strand med ett gäng båtar.
 
Så himla tjusigt!
 
Hohooooo! ser ni? Det lilla skjulet rakt fram där i mitten? Där gömmer livräddarna sig
 
Från stadsvandringen idag. Harbour bridge underfrån. Vi såg en massa knäppa människor gå upe på bron. Sjukt. Becca tänker tydligen också göra det. Knäpp.
 
Le operahus!
Det var det jag hade att bjuda på sålänge. Kom fram till nu när jag la up bilderna att jag är världens sämsta turist. Är inte med på en enda bild eller så. Jag kanske fortfarande är hemma i någon stuga och googlar fram bilder. Hehehe.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0