Hej jag heter Sanna och jag är beroende

ALLTSÅ!!
Idag var jag på stan för att fixa mitt medicare card (äntligen). Tidoptimist som jag är, skulle vara där 14.30, så var jag framme vid 12.30 för att vara säker på att jag inte missar tiden. Väl framme tänkte jag att "jaaaaa men det är kanske dags för lunch? Jag går detta hållet". Jag hamnade på Market street. Vad finns där? Jo det ska jag säga er, affärer. Men massa värsta megarean överallt. Så jag tänkte att då går jag in på topshop under tiden, jag hade ändå gott om tid. Handlar. Sen går jag förbi Lee. Handlar. Till slut går jag mot Town Hall för att fixa mitt medicare card och hamnar på subway för lunch. Forsätter jag i denna takten så kommer jag hamna på gatan, nu är det nog shoppat! Men oj oj oj, jag har så mycket fina grajjor nu!
Väl framme på medicare center fick jag en tidigare tid, rättade till allt jag skrivit fel i min 5 sidiga blankett, fick en lapp av tanten bakom luckan, klart. Det hela tog typ en kvart och dom skickar kortet till work and travel, fint!
 
Vill ni se vad jag har köpt????? Här har ni! Om ni inte vill se får ni blunda.
 
Denna väst-i-väst hittade jag på topshop (vad jag nu ska med en sån till, tyckte den var snitsig). REA!!!!!! från 131 dollar till 39, sweet!
 
Nya jeans, har bara ett par med mig. REAAAA!!!!! Från 150 dollar till 69, sweet!
 
Har fått köpa en ny väska för att få plats med all min skit.
Tänkte lämna denna på work and travel kontoret mer kläder som jag ska ha på farmen och vinterjacka och sånt i. Hehe, frågade förresten Andy (som jobbar där) om jag "kunde lämna typ en jacka eller sååååå" på kontoret, han bara "jaaajaaaa, en jacka får alltid plats". Så nu måste jag mejla honom och berätta att jackan har exploderat till en hel väska.
 
 
 


Kommentarer
Lindzki

Snygga kläder :-) blir så glad av se att du fixar och roa dig fast du blivit själv... du e fantastiskt modig och härligt framåt drivande.... en riktig inspritations människa är du :-)
Va mens med den medicar kortet.. är det typ en försäkring ifall nåt händer dig? Kollar på programmet sos thailand... många som åker utomlands glömmer extra föraäkringar så om dem måste flygas hem så kan dem inte det utan får betala själva sjukhus vistelsen till dem kan flyga utan doktor med... skit bra du har koll på sånt!!!!

Svar: haha tack :D det är kul att skriva här också när man får respons :) Hmm. Vet du dom blåa europakorten vi har hemma? så om man är var som i europa så får man gratis vård? det är typ så. Jag har reseförsäkring också, men visar jag detta så är det gratis utan att jag behöver dra in försäkringen och så, för även om man har det kan man behöva betala för att senare få tillbaka pengar. Alla från sverige (och en del andra länder) kan skaffa medicare card i australien. Ungefär så:)
Sanna Tjörnhammar

2013-06-20 @ 10:06:05
Lindzki

Va bra :-) klart jag håller koll på dig... ;-P vill veta att inget dumt händer dig ;-P ( skyll på min morsa..hahaha hon gav mig nog den där genen som gör man vill ha koll att du mår bra ;-P fniss..... )

2013-06-20 @ 11:22:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0