Livet på hostel

Fick en fråga av Linda om hur jag bor. Jag bor på hostel, vilket är lika med vandrarhem. Jag bor för närvarande i ett rum med 7 andra människor, alltså ett 8 dorm, för det var det billigaste alternativet. Man sover i en våningssäng och så har man ett skåp man kan låsa och det är allt. Ibland har man tur då det finns toa och dusch i rummet, men där vi bor nu har vi som toalett och dusch som alla tjejer på plan två delar på. Anledningen till att jag byter rum då och då är olika, kan vara att ett billigare alternativ dyker upp, tråkiga roomies (som sist, vi bodde med ett gäng stinkande, arbetande killar som knappt pratade med oss, så vi bytte till ett livligare rum),osv. Man får aldrig lugn och ro, man bor i en ryggsäck, nya människor kommer och går och jag älskar det!
Här är vårat nuvarande rum. Om ni undrar om explosionen av prylar mitt på golvet så är det bara tanya. "Det är jobbigt att packa allt hela tiden, då ser jag inte vad jag har".
 
Här är ett annat fenomen man kan stöta på. Folk som vill campa, fast inomhus. 


Kommentarer
Linda

Åh va kul och se hur ni sover.... ♥ så många som ni är kan ni ju göra klassfoton..hahahhaha

2013-07-29 @ 16:28:27
Linda

Hihi..... tack för din beskrivning av ditt boende ♥kan tänka mig hur jäkla kul du måste ha det :-)
Är Tanya från australien? Hon verkar ju vara lika störtskön som dig ju.... :-D

Svar: Ja det är underbart! Dock inte lika skoj i morse när Becca stod och knackade sönder dörren för att hennes nyckel inte funkade. Tanya är från England! Hon är så himla rolig, pratar nonstop om allt mellan himmel och jord.
vilsnaiaustralien

2013-07-29 @ 18:35:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0