Halv reunion och Stålmannen

Igår igår igår!
Så himla knasig kväll. Dagen kommer jag inte ihåg hur vi spenderade. Kommer däremot ihåg att tanya väckte mig från en powernap vid 21.15, "Sanna, det är dags att gå upp!", "Kan vi inte bestämma att vi går ut halv i stället?" "Sanna nu är klockan halv, gå upp" "jajaja, om fem minuter blir lagom" och sen gick det 5 minuter och 5 minuter till och sen flög jag ur sängen. Dags för passion pop! Började förfesta i köket, fortsatte sedan i rummet och sen vidare till sidebar!
Där mötte vi Lewis som kommit hit från Darwin innan han åker hem till England. Vi träffade även Scott som är här en vecka innan han åker hem till England och sen kommer Tanya också åka hem till England. Måste vara någonting alldeles extra det där landet. 
Och vet ni? Träffade även en av masterchef kockarna. En av dom. Så himla konstigt, trodde dom var en duo, men honom blev vi av med sen. Kvällen fortsatte iallafall på sidebar, vi dansade, shottade absinth, dansade lite till, Scott och Tanya kivades, Scotts kompis blev nekad inträde osv. Scott blev vår roomie för en kväll då han bor en timme med tåg från city, och Lewis hittade förhoppningsvis hem, "Vilket håll bor jag åt?". Herre Gud. 
 
Idag då? Idag vaknade jag tidigt. Vid 8, så jag gick ut och hängde i tvrummet med Emma i andra sidan luren i väntan på att de andra skulle vakna.  När tanya sedan vaknade gick hon och jag till WTC, då jag hade fått post. Mitt PADI cert hade anlänt, dock inte mitt bankkort, så de skickade iväg ett mejl till banken och efterlyste det. Vi gick sedan till wake up och sa hejdå till Scott, sen tog vi en powernap. Till halv 4. 
 
Sen gjorde jag och tanya oss iordning och drog på bio! Imax i Darling Harbour har världens största bioduk, så vi tyckte det var en bra idé att se Man of Steel i 3D. Det var det också, toppenbra! Efter det gick vi och köpte vin inför kvällen men bestämde oss att det blev en kväll att stanna inne istället. Andra kvällen på 5 veckor. 
 
Två lyckliga töntar på IMAX


Kommentarer
Linda

Neeeee va trökigt..... ska din vän snart hem :-( åhh..ni som har så kul ihop... du får muta henne med nåt så hon stannar kvar....hihi...känns ju så tryggt för mig som vän och veta att du har henne med dig så du inte är själv... ♥

2013-07-31 @ 07:37:15
Eva Fjäll

Hej , Sanna. Älskar att läsa din blogg, känns lite närmare då och inte så himla långt borta.. Imorgon sticker vi till Gotland och medeltiden som vanligt, bästa veckan om året, fast denna sommar har varit bra här hemma också med fulla läger och en massa människor på altanen varenda dag/ kväll / natt Ha det bra så hörs vi när vi kommer hem igen KRAM!

2013-07-31 @ 14:16:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vilsnaiaustralien.blogg.se

Sanna 24, Emma 22, Två systrar söker äventyr på andra sidan klotet. Så lät det i från början. Dock åkte Emma hem efter 2,5 veckor. Så följ min resa, från storstadsliv i Sydney till goon-drickande i Cairns till farmjobb i Australiens outback!

RSS 2.0